Lab21.nl ervaringen
LAB21 (www.lab21.nl) is een retailketen met de focus op binnen- en buitenvloeren. Met 6 fysieke winkels en 2 centrale magazijnen wordt de markt in Nederland bediend. In de afgelopen 3 jaar hebben al meer dan 12.000 klanten hun droomvloer bij LAB21 gekocht. Bij LAB21 betaalt de klant slechts 30% tot 50% van de normale winkelprijzen! Bovendien kan de klant kiezen uit een gigantisch assortiment van 1400 vloeren.
LAB21 is dominant aanwezig bij Google via een non-stop Adwords campaign. Hierdoor is de awareness bij de relevante doelgroep zeer hoog. Wij verwachten dan ook een quick-win voor onze affiliatie partners via deze campagne.
PVC vloeren zijn nu erg hot. Dit komt door de aanzienlijke voordelen van PVC vloeren t.o.v. laminaatvloeren. Consumenten stappen momenteel massaal over naar PVC vloeren. LAB21 biedt via deze campagne PVC vloeren aan vanaf € 7,95 per m2 en meer dan 300 soorten en 40 top aanbiedingen.
Ervaringen (20)
Diep teleurgesteld in deze partij
Ter goede trouw een vloer en vloerverwarming besteld bij Lab21. Ik ben gegaan voor kwaliteit, dacht ik, 15000 euro later, aan mijn lot overgelaten door Lab21, ik moest schakelen met zzp’ers die ze in hebben gehuurd en die hun afspraken niet nakomen. Ik had net zo goed bij beun de beunhaas aan kunnen kloppen, Lab21 opeens onzichtbaar na betaling. Nog aan het wachten op het afmaken van de klus. Werkelijk een grote farce, trap er niet in!
Meest waardeloze bedrijf ooit
Het meest waardeloze bedrijf ooit.
Bij aankoop zag alles er mooi uit, mooie vloer uitgekozen en afspraken gemaakt over de levering en het leggen.
Pro tip: wanneer er gemaakte afspraken niet na gekomen worden zet binnen een redelijke termijn op de mail: een ingebrekestelling van niet nagekomen afspraken met een redelijke termijn om dit op te lossen. Sta je vele malen sterker bij een rechtszaak/schikking
Er wordt samengewerkt met externe leggers waar ze ‘goede’ ervaringen mee hebben.
Maar wanneer deze leggers zelf weer andere mensen inhuren is het maar de vraag wat je krijgt.
Ruizendaal vloeren zou hier komen leggen, maar die heeft van Dijk vloeren ingehuurd om de klus voor hem uit te voeren.
Prutsers 1e klas zijn hier gekomen om de vloer te leggen, beginnend met 3x niet opkomen dagen voor de eerste leg datum.
Daarna de vloer gelegd maar niet afgemaakt omdat Ruizendaal verkeerd heeft ingemeten dus planken te kort komen. Dus een half afgemaakte vloer als resultaat.
Na 2 maanden elke werkdag contact zoeken met de klantenservice omdat er geen gehoor is bij Ruizendaal of van Dijk uiteindelijk tot een afspraak kunnen komen.
Ook meerdere keren aangegeven bij de klantenservice dat wat er gelegd is, er erg slecht in ligt, hobbels in de vloer, grote kieren en scheef gesneden.
Hierop als antwoord dat de heren op de gemaakte afspraak dit allemaal op zullen lossen.
Uiteindelijk na nogmaals 2x niet opkomen dagen zijn de heren aanwezig.
Inmiddels alle slecht gelegde planken gemarkeerd met een stukje schilderstape om duidelijk te maken waar er aandacht aan besteed wordt.
Meubels het huis uit gehaald, zodat er de ruimte is om alles op te lossen. Na een uurtje aanrommelen en rustig pauze nemen tussentijds toch maar geconcludeerd dat de vloer er wel erg slecht in ligt en beter volledig verwijderd kan worden en een hele nieuw vloer geplaatst moet worden.
Hierop weer contact gezocht met de klanten service en volledig uit onze plaat gegaan omdat er al 2 maanden niet geluisterd wordt of actie ondernomen.
Hierop contact gekregen met leidinggevende Jermy Hogebeuk gezien Johan Hegeman op vakantie was en niets gecommuniceerd heeft. Alles doorgenomen en te horen gekregen dat er naast ons nog 10 projecten zijn met Ruizendaal/ van Dijk waar gelijksoortige situaties van toepassing zijn.
Afspraken gemaakt dat van Dijk de vloer komt verwijderen en een andere legger uiteindelijk de vloer weer komt leggen gezien het vertrouwen er niet meer is.
Opslag ruimte gehuurd om alle meubels in op te slaan zodat de vloer verwijderd kon worden.
Van Dijk is daarna nog 2 maal niet opkomen dagen voor een afspraak. Maar uiteindelijk gekomen om de vloer te verwijderen. Hierbij hebben ze een stuk of 3 planken verwijderd en tot de conclusie gekomen dat ze niet het juiste materiaal hebben dus weer vertrokken na 15 minuten.
Toen opnieuw afspraken gemaakt met Jermy dat een specialistisch sloop bedrijf de vloer zou verwijderen.
Hier zijn de slopers tot de conclusie gekomen dat het beton veel te vochtig is, dus er überhaupt nooit gelegd had mogen worden. Dus wij moesten bouw drogers in huis plaatsen en de vloerverwarming op 30 graden zetten om het beton te laten drogen.
Zo gezegd zo gedaan.
30 dagen verder was uiteindelijk het beton droog genoeg om te kunnen leggen.
Al met al 7 maanden onderweg geweest en in de rotzooi gezeten en veel kosten gemaakt en werkdagen gemist omdat er niet fatsoenlijk afspraken nagekomen kunnen worden.
Over een stukje tegemoetkoming/compensatie van gemaakte kosten en bedorven woongenot maar te zwijgen.
Dramatische ervaring met LAB21
Eind vorig jaar heb ik LAB21 gecontracteerd voor het installeren van een PVC-vloer inclusief plinten in mijn nieuwbouwwoning te Delft. Ik moest hiervoor het volledige bedrag van ruim €11.000 vooraf betalen. Ondanks dat de vloer zelf van goede kwaliteit is, is het leggen door een onderaannemer van LAB21 helaas zeer slecht uitgevoerd: vloerdelen die niet aansluiten, plinten die niet aansluiten, slecht afgewerkte hoeken, werksporen op de nieuwe muren en kieren tussen de plinten en de vloer.
LAB21 beweert dat de kieren tussen de plinten en de vloer veroorzaakt worden door glooiingen in de vloer zelf, iets waar zij naar eigen zeggen niets aan kunnen doen. Echter, mijn appartement is nieuw opgeleverd en bij geen van mijn buren zijn er dergelijke problemen met de plinten waargenomen. Dit wijst erop dat het probleem meer ligt bij de kwaliteit van de legservice door de onderaannemer, die waarschijnlijk de vloer niet correct heeft geëgaliseerd.
Mijn pogingen om dit via de klantenservice op te lossen waren frustrerend en ineffectief; men verwees me voortdurend naar de onderaannemer die dezelfde lage kwaliteit leverde. Omdat er op een gegeven moment niet meer op mijn berichten werd gereageerd, heb ik via mijn rechtsbijstandsverzekering LAB21 nogmaals verzocht het probleem op te lossen. Deze stuurde echter weer dezelfde onderaannemer waar ik, gezien zijn eerdere werk, geen vertrouwen meer in had. Ik ben dit proces daarom gestopt.
Drama service
Begin 2023 hebben wij een vloer gekocht bij Lab21. Tot zover niets aan de hand.
Toen kwam de vloerlegger in beeld. Zeer slechte service, iedere keer te laat komen, andere afspraken niet nakomen en zeer vijandig/agressief toen de problemen werden aangekaart. Dit is een externe partij, dus toen wij dit probleem doorgaven en besproken met Lab21 gaven zij aan dat we het maar uit moesten zoeken met de legger, aangezien deze extern ingeschakeld was. Wij hadden de vloer bij Lab21 gekocht, maar als er problemen zijn gingen ze weinig voor ons regelen.
Bij aankoop in de winkel heeft de verkoper het aantal vierkante meters vloer voor ons berekend op basis van de bouwtekeningen. Hij kwam tot een aantal van 70 m2, terwijl wij met onze berekeningen op 50 m2 uitkwamen. De verkoper gaf aan dat het beter was om 70 m2 te doen, naderhand kon alles worden teruggebracht. Puntje bij paaltje hadden we inderdaad meer dan 20 m2 over. Teruggebracht, geld teruggestort op de rekening, maar niet zoveel als we ervoor betaald hadden. We moeten 15% retourkosten betalen, terwijl de verkoper ons verzekerde dat we alles terug konden brengen zonder extra kosten.
De vloer ligt nu sinds half mei, echter is het nog steeds niet afgerond. In totaal hebben we 25 keer contact gehad met de klantenservice. Iedere keer wordt gezegd dat ze het erg druk hebben, maar dat ze er naar gaan kijken. Er wordt een datum afgesproken wanneer ze contact met ons opnemen, maar de realiteit is dat we er zelf weer achteraan moeten bellen voordat we iets horen.
Al met al komt het erop neer dat wij het niemand aanraden een vloer te kopen bij Lab21. We hopen nog steeds dat het netjes wordt afgerond en dat wij in ieder geval de 15% (in totaal een bedrag van ongeveer €100,-) terugkrijgen.
Top service!
Ik wil graag mijn positieve ervaring delen over de houten vloeren die ik bij Lab21 heb gekocht en door hun team heb laten leggen. Vanaf het eerste moment dat ik de showroom binnenstapte, tot het leggen van de laatste plank, ben ik onder de indruk geweest van hun professionaliteit en klantgerichtheid.
Wat mij vooral opviel, was de flexibiliteit van het Lab21 team. Mijn planning was vrij strak en ik had specifieke wensen wat betreft het legpatroon en de afwerking van de vloer. Het team van Lab21 stelde zich uiterst coöperatief op en paste zich moeiteloos aan mijn schema en voorkeuren aan. Ze waren bereid om buiten normale werkuren te werken om de klus te klaren, wat ik enorm waardeerde.
De kwaliteit van de houten vloeren is uitstekend. Ze voegen echt een warme en natuurlijke uitstraling toe aan mijn huis. De vakmanschap waarmee de vloeren zijn gelegd, is van hoog niveau. Elke plank ligt perfect en de afwerking is vlekkeloos.
Ook na de installatie bleef Lab21 betrokken en bereikbaar voor eventuele vragen en nazorg. Dit gaf mij een geruststellend gevoel, wetende dat ik op hun service kan vertrouwen.
Kortom, als je op zoek bent naar hoogwaardige houten vloeren en een team dat flexibel en klantgericht is, dan beveel ik Lab21 ten zeerste aan. Ze hebben mijn verwachtingen overtroffen en ik ben ontzettend blij met mijn nieuwe vloer.
Uitstekende Service met Oog voor Detail
Lab21 heeft mij op meerdere vlakken positief verrast. Ten eerste is hun communicatie helder, direct en klantvriendelijk. Ze nemen de tijd om naar de klant te luisteren en denken actief mee om de beste oplossing te bieden. Wat mij vooral opviel, was hun vermogen om snel te handelen bij een fout. In plaats van het probleem te vermijden, pakten ze het direct aan en zorgden ze voor een snelle en efficiënte oplossing. Het is een verademing om samen te werken met een bedrijf dat zoveel waarde hecht aan klanttevredenheid. Ik kan Lab21 zonder twijfel aanraden voor iedereen die op zoek is naar een betrouwbare service met een persoonlijke touch
Waardeloosbedrijf
Waardeloos bedrijf!
In één woord waardeloos! Klantenservice is ruk en ze nemen je klacht niet eens in behandeling. De leggers noemen zich experts. Ik heb zelf de laatste dingen nog moeten herstellen omdat er een stel prutsers aan de slag zijn geweest. Koop hier niks en lees vooral de recensies van te voren!
Zeer slecht, koop je vloer hier niet!!
Doe alstublieft geen zaken met lab21!!
Ik heb nog nooit zoveel kopzorgen gehad dan met dit bedrijf.
Wat met een maand tijd klaar had kunnen zijn, is nu 2 jaar geworden. Echt wat een klunzen.
Ten eerste was de vloer al verkeerd geleverd ( te veel ) en dit moest dus terug gestuurd worden. Dit is tot heden nog steeds niet gebeurd ( heeft nu 6 maanden geduurd ).
Daarna de leggers.... dit zijn allemaal zzpers die niks te horen krijgen van lab21, en ze doen daarom maar wat. Je moet er echt bij staan en kijken wat ze doen, anders gaat het fout! De leggers zijn geen professionals en hebben dus mijn vloer totaal verpest. Ten eerste de bijkeuken die COMPLEET scheef ligt. Dan de kitranden waar we voor gekozen hadden, de kit zit ongeveer 10 cm bij mn muren op, en op de vloer. Alsof ze het met hun elleboog erop hebben geblabberd.
De overgang naar een ander soort vloer is om te janken, en de snijranden zijn nooit recht of netjes.
Voor het klantenservice gedeelte: ze zijn super slecht in communiceren met elkaar. Eerst sta je een kwartier in de wacht, waarna je een tiener aan de telefoon krijgt die zegt dat die al je problemen in het systeem zet en het doorgeeft. Vervolgens hoor je 2 weken niks dus je belt nogmaals, om iemand anders aan de lijn te krijgen die hier weer niks van weet en zegt dat er niks in het systeem staat.
Ik heb nu een advocaat ingeschakeld en klaag de hele bende aan, en heb zo het idee dat ik niet de enige ben.
Wat een stel prutsers!!!
een en al drama, slechte communicatie en onnodige stress
1 ster omdat ik goed ben geholpen in de winkel met het uitkiezen van de vloer. Daarna een en al drama met dit bedrijf. Beste potentiële kopers: lees de reviews op trustpilot of elders. Op google worden ze blijkbaar verwijderd. Ga niet in zee met dit bedrijf!
Veel problemen gehad door slechte communicatie en service. Geen info over leveringtijden, transport wat zonder overleg geannuleerd wordt en vervolgens na inplannen wordt verschoven naar een andere dag. Je moet zelf overal constant achterna. Heb daardoor meerdere malen onnodig verlof op moeten nemen. Incomplete levering (geen plinten) waar je zelf achteraan moet gaan. Op geen enkele klachtenmail wordt gereageerd, willen ook niets zwart op wit bevestigen wat telefonisch wordt beloofd. Ik wacht na 3 maand nog steeds op een terugbetaling van mijn order. Bij telefonische klantenservice spreek je steeds een ander, dus advies is om te vragen naar degene met wie je het meest contact hebt. Uit frustratie daarom maar paar keer naar de zaak gegaan waar je wel te woord gestaan en excuses aangeboden krijgt maar waar ze klacht niet kunnen afhandelen.
Ze werken met (goedkopere) leggers die via werkspot extern worden ingehuurd, daardoor kan het proces ook zeer moeizaam verlopen omdat het contact via de legger loopt. De vloer is uiteindelijk prima gelegd en hoop dat er in de toekomst geen verdere problemen boven water komen want dan kan je bij dit bedrijf waarschijnlijk fluiten naar garantie.
Bespaar jezelf een hoop ellende en ga op zoek naar een andere vloeren legger
Waaarschuwing!
Waarschuwing!!
Koop hier geen vloer. Het is echt schandalig hoe er met klanten omgegaan wordt. In Leeuwarden zijn we in de winkel goed geholpen, maar daarna ging alles mis. Je kunt vele weken langer wachten op je vloer. Legger komt nooit opdagen, neemt telefoon niet op, klantenservice belooft je steeds om terug te bellen, maar wordt niet gedaan. Er worden steeds andere dingen beloofd die niet waargemaakt worden.. er komen na de offerte veel meer kosten bij, al zeggen ze van tevoren dat dat niet gebeurt.. etc. etc… Het loopt heel erg slecht bij de klantenservice van lab21. Het heeft ons uren werk en telefoontjes gekost. De vloer is slecht gelegd met zeer veel dikke kieren en nooit afgemaakt. Ze laten je gewoon zitten! Uiteindelijk na de zoveelste afspraak waarbij niemand is komen opdagen, heeft Ferry Lord uit Leeuwarden ons uit de brand geholpen en de vloer verder gelegd en zoveel mogelijk hersteld. Mocht je wél een vakman willen, moet je hem hebben. maar wát een vreselijk bedrijf is Lab21. Wij hebben zeer veel spijt van onze keuze. We hopen hiermee andere mensen te kunnen waarschuwen.
Waardeloos!
Koop hier geen vloer!. Je krijgt de slechtste service ooit. De ingehuurde zzp’ers door Lab21 leveren slecht werk en komen hun afspraken niet na. Bij Lab21 krijg je geen gehoor en ze laten je lekker aan darren. Vloer is waardeloos opgeleverd. Super frustrerende ervaring!
Bij Lab21 gaat het alleen om de verkoop, service is super slecht
Al 4x zijn bij ons de naden gaan openstaan.
De vloer staat BOL.
Klantenservice is werkelijk waardeloos.
Ze lossen het probleem gewoon niet op!
Zeer slecht bedrijf, geen vloer hier kopen!!
Vreselijk bedrijf, koop hier niet je vloer!!!!
Vreselijk bedrijf, koop hier niet je vloer!!!!
In eerste instantie zijn wij goed geholpen in de showroom in Enschede, waar wij ook onze vloeren hebben aangeschaft.
Helaas begon de ellende op het moment van leveren al. Wij hebben in de winkel een prijs met elkaar afgesproken van 10k, maar toen de vloer geleverd zou worden kregen wij een belletje dat er zaken miste in de offerte, waardoor wij ineens 1.5k extra over moesten maken. Anders werd de vloer niet geleverd. Aan het eind van de legperiode hadden wij niet genoeg pvc en plinten waardoor wij nog eens 500 euro moesten overmaken.
Hierna werd ons doorgegeven dat we een andere vloerenlegger zouden krijgen en dat hij er iets langer over zou doen om de vloeren te leggen. Dit zou neerkomen op ongeveer 2 weken (ipv 1 week). Dit was wat ons betreft prima.
Uiteindelijk kregen we een gepensioneerde vloerenlegger die er 2 maanden over gedaan heeft en tussendoor de nodige fouten heeft gemaakt. Hij is uiteindelijk een paar keer teruggekomen om wat fouten te herstellen. Denk aan: plinten niet goed in verstek gezaagd, veel kit en lijmresten, pvc stroken die loslieten.
Na deze ellende begon het andere.
Destijds hadden wij gehoopt na onze verhuizing te kunnen genieten van de vloer, maar bleef er op de vloer van de eerste verdieping en de schuur een vette glans waas zitten. Na meerdere malen dweilen met speciale pvc middelen (door lab 21 opgestuurd) ging dit er niet af. Na heel wat belletjes en heen en weer gemail is er een onafhankelijk bedrijf langsgekomen die de vloer beoordeeld heeft.
Het zou gaan om vette laag die er hoogstwaarschijnlijk vanaf de fabriek al heeft opgezeten. Dit is alleen weg te krijgen door het met speciale middelen machinaal te laten schrobben. Reactie van Lab21 was dat dit een externe oorzaak was en dat ze hierin verder geen actie ondernemen.
Dan hebben we het nog niet eens gehad over de communicatie met hoofdkantoor. Nadat je de vloer gekocht hebt en de legperiode begint kan de winkel zelf niks meer voor je doen en gaat alle communicatie via het hoofdkantoor. Je wordt niet door ze terug gebeld, je klachten worden niet serieus genomen en je kunt je verhaal aan tiental verschillende mensen uitleggen.
Conclusie, wij zitten na 1,5 jaar nog steeds met een slechte vloer.
Na alle ellende die we al met dit bedrijf hebben gehad zou je denken dat ze hun klanten alsnog tevreden willen houden en netjes helpen. Dit blijkt niet zo te zijn. Erg spijtig gezien wij 12k hebben uitgegeven.
Wij raden Lab21 dan ook zeker niet aan en willen met deze recensie voorkomen dat andere mensen in dezelfde ellende terecht komen.
Lees dit eerst voordat u een vloer koopt
Wij hebben in januari bij Douwe van LAB21 Leeuwarden een pvc vloer gekocht. Nadat wij deze gekocht hadden en de stalen van diverse PVC -Winkels terugbrachten, werden wij door enkele concurrent collega’s gewaarschuwd dat LAB21 de vloeren slecht legt. Wij hebben toen direct onze zorg geuit bij Douwe en die vertelde dat het allemaal goed kwam. In september kon de pcv vloer gelegd worden. LAB21 besteed dit weer uit, in dit geval aan de heer Visser. Helaas is de vloer slecht gelegd. Wij hebben 2 kruipluiken. Het luik wat weg mag is duidelijk zichtbaar door de pvc heen. Hier zijn ze de egaline bewust vergeten, want wij hebben dit nog benoemd. Het luik wat nog open moet kunnen, kan niet meer open en de randen zijn met de hand gesneden en zo krom gesneden dat onze zoon van 9 het nog beter kan. In de hal en wc is het egaliseren ook niet goed gegaan en zijn gaten en bobbels zichtbaar. Door het hele huis zitten de pcv planken los aan de kopse kant. Bij de kanten waar geen plinten komen, is er te ruim en scheef gesneden. Wij hebben tussendoor van alle gebreken foto’s gemaakt en video opnamen. Hiermee zijn we naar LAB21 Leeuwarden gegaan. Douwe werkt hier ondertussen niet meer. Het is nu Henk die vriendelijk ons ontvangt en de klacht aanhoort en de foto’s bekijkt. Hij is het duidelijk eens met onze klacht dat dit echt slecht gelegd is. Hij zegt toe dat onze klacht serieus wordt opgepakt. Een paar dagen later wordt ik door iemand van het hoofdkantoor gebeld met de vraag of alles klaar is? Verbaast vertel ik de man over de klacht. Hij zou hier alsnog mee aan de slag. Een week later hebben wij nog niks van LAB21 vernomen. Ik bel en krijg van een dame te horen dat er geen klachtdossier is. Ze zal intern overleggen. De waarschuwing van concurrenten van LAB21 is dus uitgekomen. In Leeuwarden kennen veel mensen elkaar. Nu wij hierover praten op onder andere de tennisclub en op het werk horen we dat er op dit ogenblik meer mensen zijn met klachten over slecht leggen. Wij vinden het dan ook belangrijk dat iedereen in Leeuwarden en omstreken op de hoogte is. Bij ons gaat dit mogelijk uitdraaien op een vervelend juridisch proces.
Al 8 weken bezig om een afspraak te maken voor u inmeten/leggen
Wij hebben vorig jaar een vloer gekocht bij Lab21. Het uitzoeken en bestellen ging prima en zeer vlot.
Er is in de winter iemand komen inmeten in onze nieuwbouwwoning, maar omdat de oplevering vertraagd is, ging deze man ondertussen met pensioen. Het contact met deze persoon verliep goed.
Omdat iemand anders de vloer gaat leggen moesten wij opnieuw een afspraak maken voor inmeten. Er werd een datum gepland, nadat we 4 weken bezig waren om de legger te bereiken. Vervolgens kwam deze man niet opdagen, hebben we voor niets zitten wachten. Het duurt enorm lang voordat je contact krijgt met Lab21, we zijn ondertussen weer 4 weken verder. Gisteren zou er iemand komen inmeten, we hebben van 9 tot savonds 8 gewacht, maar weer is er niemand gekomen.
Onze hele planning dreigt in de soep te lopen, we hebben het gevoel aan het lijntje gehouden te worden, en kunnen voor ons gevoel niets.
Hopelijk komt het voor ons nog goed, maar wij zouden niet snel meer bij dit bedrijf een vloer kopen.
Het gekke is ook dat je je vloer uitzoekt bij een showroom, maar vervolgens zelf verantwoordelijk bent voor de planning. Normaal gesproken doet een bedrijf dit zelf en heeft het een duidelijk overzicht van de planning.
Slechtste bedrijf ooit: 0 sterren
Jammer dat ik niet kan kiezen voor geen sterren…
De vloer is slecht gelegd. Zelfs na herstellen komen er stukken omhoog. De vloer hebben we in de showroom uitgezocht, omdat er geen naden inzaten. Eenmaal gelegd wordt er pas aangegeven dat er wel naden in de vloer horen, maar ook niet in elke plank of in elk deel van de plank. De klantenservice is bagger slecht en dat is nog zacht uitgedrukt. Zij hebben totaal geen medeleven en geven niets thuis. Ze beloven van alles en doen vervolgens niks. Peter van Hijkoop heeft aangegeven dat de delen die omhoog staan in de vloer, het hoort bij de dingen die je voorlief neemt. Zacht uitgedrukt, het slechtste bedrijf, met de slechtste service die ik ooit heb gezien.
De vloer is slecht gelegd. Zelfs na herstellen komen er stukken omhoog. De vloer hebben we in de showroom uitgezocht, omdat er geen naden inzaten. Eenmaal gelegd wordt er pas aangegeven dat er wel naden in de vloer horen, maar ook niet in elke plank of in elk deel van de plank. De naden zouden zelfs zo dik mogen zijn dat er net geen bankpas tussen past. Als dit wel kan, dan pas wordt het gezien als een fout.
De klantenservice is bagger slecht en dat is nog zacht uitgedrukt. Zij hebben totaal geen medeleven en geven niets thuis. Ze beloven van alles en doen vervolgens niks. Ik zou teruggebeld worden door een leidinggevende, maar hier nooit iets van gehoord.
Peter van Hijkoop heeft aangegeven dat de delen die omhoog staan in de vloer, het hoort bij de dingen die je voorlief neemt.
Zacht uitgedrukt, het slechtste bedrijf, met de slechtste service die ik ooit in mijn hele leven heb meegemaakt.
Ik raad iedereen dan ook aan om hier nooit of te nimmer een vloer te kopen en/of door dit bedrijf een vloer te laten leggen.
Een deel van de vloer die we extra hadden besteld voor een eventuele aanbouw is in rook opgegaan/verdwenen. Hierdoor hebben we ook nog eens een veel te groot bedrag betaald. Zeker ook gezien de rampzalig slechte vloer die er ligt.
Onbetrouwbaar en slecht bedrijf geen service en laat zijn klanten stikken.
RECENTIE LAB21
Wij hebben een PVC-laminaat vloer gekocht bij LAB21. Bij de aankoop hebben wij vooraf gevraagd aan de verkoper (locatie Breda) wat voor ons de beste oplossing was. Want wij hadden nogal wat wensen. Wij hebben een vloer met vloerverwarming en een hond waarbij wij hebben aangegeven dat we een vloer wilde die redelijk krasbestending was. Door LAB 21 werd een PVC Laminaat vloer aangeraden welke een steviger rug had waar cement in verwerkt was. Ideaal geschikt voor onze toepassing. Op onze vraag of deze vloer zelf gelegd kon worden gaf de verkoper aan dat dit juist een vloer was, die uitermate geschikt was om zelf te leggen en uitsteken voor het gebruik met een hond. Hij demonstreerde dit nog met het krassen met een sleutel.
Na het leggen van de vloer waren wij ook uitermate content met het resultaat. Een prachtige vloer. Die er keurig inlag, waarbij wij natuurlijk rekening hebben gehouden met de leginstructie inclusief het stookschema van de vloerverwarming voor het op de juist manier van opstoken.
Na enige tijd begon er hier en daar wat kleine kiertjes te ontstaan en hier en daar wat kleine stukjes van het PVC af te brokkelen. Daarop hebben wij contact opgenomen met LAB21 en hen hiervan op de hoogte gesteld.
LAB21 stelde daarop de vraag hoe wij de vloer gelegd hadden. Natuurlijk hebben wij aangegeven dat deze vloer in overeenstemming met de door LAB21 aangegeven leginstructie te hebben aangebracht. Ik heb hen direct foto’s gestuurd van hoe de vloer erin lag direct na het aanleggen en hoe de situatie nu was.
De reactie van LAB21 was, en ik dacht dit is een grapje, stelt dat je geen zware dingen zoals een keukenblok of ander sinds op je vloer mag plaatsen. Dit was ons vooraf niet gemeld, want anders hadden wij deze vloer nooit gekocht. En wat melde LAB21 nog meer, dat als je de vloer zelf legt de garantie vervalt.
Bij het verzoek voor garantie beloofde LAB21 alles naar wens op te lossen en er zou een monteur langs komen om de schade vast te stellen. Maar blijkt nu dat ze helemaal geen garantie geven van wege het fijt dat er keukenblok op de vloer is geplaatst en sluiten daarmee het dossier en laten ons als klant gewoon stikken.
Kortom
Koop nooit een vloer bij LAB21 het is een onbetrouwbaar bedrijf die wegloopt voor zijn verantwoordelijkheid en zijn klanten laat stikken.
Afspraken niet nakomen
Na een prettig gesprek met André Heijnen van Lab21 Amsterdam Zuid-Oost hebben wij een proefstukken mee naar huis gekregen om te kijken welke kleur en materiaal wij wilden bestellen.
Toen wij een keuze hadden gemaakt hebben wij een prijs afgesproken voor het leggen van een ondervloer en het leveren en leggen van een PVC vloer. De prijs opgave had André voor mij geprint en ondertekend zodat als hij er niet was zijn collega kon zien dat dit was afgesproken. Toen ik twee dagen later het proefstuk terug kwam brengen gaf André aan dat het hoofdkantoor het niet eens was met de prijsafspraak. Lab21 wilde de ondervloer zelf leveren wat voor mij een prijsverschil van 800 euro opleverde.
Wij kwamen hier zo niet uit, André zou dit met de baas bespreken omdat die langs zou komen en hij zou mij terugbellen met een oplossing. Hij belde echter niet terug!
Zes dagen later heb ik hem weer gebeld en André zei: “sorry, ik heb nog geen antwoord” ga er achteraan en bel je terug. Hij belde echter niet terug!
Weer een week later heb ik het hoofdkantoor gebeld, daar met Wendy afgesproken de stukken te mailen zodat zij dit aan de directie kon doorsturen. Na zes dagen nog geen antwoord, dus weer gebeld, Wendy was vrij.
Gisteren belde Wendy terug, zij zei dat zij de spullen had doorgestuurd en er achteraan zou gaan. Helaas weer geen antwoord gekregen.
Ik zal dus opnieuw een vloer moeten uitzoeken, alleen niet meer bij Lab21!!
Afspraken niet nakomen
Na een prettig gesprek met André Heijnen van Lab21 Amsterdam Zuid-Oost hebben wij een proefstukken mee naar huis gekregen om te kijken welke kleur en materiaal wij wilden bestellen.
Toen wij een keuze hadden gemaakt hebben wij een prijs afgesproken voor het leggen van een ondervloer en het leveren en leggen van een PVC vloer. De prijs opgave had André voor mij geprint en ondertekend zodat als hij er niet was zijn collega kon zien dat dit was afgesproken. Toen ik twee dagen later het proefstuk terug kwam brengen gaf André aan dat het hoofdkantoor het niet eens was met de prijsafspraak. Lab21 wilde de ondervloer zelf leveren wat voor mij een prijsverschil van 800 euro opleverde.
Wij kwamen hier zo niet uit, André zou dit met de baas bespreken omdat die langs zou komen en hij zou mij terugbellen met een oplossing. Hij belde echter niet terug!
Zes dagen later heb ik hem weer gebeld en André zei: “sorry, ik heb nog geen antwoord” ga er achteraan en bel je terug. Hij belde echter niet terug!
Weer een week later heb ik het hoofdkantoor gebeld, daar met Wendy afgesproken de stukken te mailen zodat zij dit aan de directie kon doorsturen. Na zes dagen nog geen antwoord, dus weer gebeld, Wendy was vrij.
Gisteren belde Wendy terug, zij zei dat zij de spullen had doorgestuurd en er achteraan zou gaan. Helaas weer geen antwoord gekregen.
Ik zal dus opnieuw een vloer moeten uitzoeken, alleen niet meer bij Lab21!!
Uitermate slechte service
Enige pluspunt is het assortiment: dat is prima/ruim. Voor wat betreft de service van de vestiging van LAB21 te Groningen: zeer slecht/onpersoonlijk/amateuristisch.
Waarom?
Gekozen vloer bleek niet leverbaar (wat we 2 dagen na volledige betaling en 1.5 week voor legdatum kregen te horen). Gelukkig nog een alternatieve vloer kunnen uitkiezen. Op de vraag of hier nog financiële consequenties aan zaten een geruststellend antwoord: nee hoor, dat lossen we eventueel wel op. Dag erna per mail, zonder verdere toelichting, een verzoek om E 300 bij te betalen. In het vervolg is onze klacht hierover genegeerd door de 'verkoper' ter plekke.
Of wel: zolang alles goed gaat is het makkelijk verkopen & adviseren. Maar zodra het aankomt op service of een klacht (goed & duidelijk communiceren) geeft vestiging Groningen van Lab21 geen thuis.... nog niet eerder zo'n amateuristische gang van zaken mee gemaakt.
Koop hier niet
Slechte ervaring meet Lab21.
Ten eerste in de schowroom te weinig pakken pvc geadviseerd.
Hierdoor op de dag dat de vloer gelegd werd, noodzakelijk naar Amersfoort moeten rijden om er nog wat bij te kopen omdat er geen voorraad op de andere locaties aanwezig is.
Kijk tevens uit als je de vloer zelf laat leggen!
De emmers lijm zijn niet gebruikt.
JE KUNT NIKS RETOUR DOEN AAN LAB21.
Je bent het geld gewoon kwijt.