Natuurhuisje.nl ervaringen

( 47 Ervaringen )

Natuurhuisje is een online portal waar particuliere verhuurders hun vakantiehuizen in de natuur kunnen verhuren en waar geïnteresseerde gasten deze huizen kunnen boeken. Gast en verhuurder komen hier samen en delen, samen met de medewerkers van Natuurhuisje.nl, hun liefde voor de mooiste plekjes in de natuur. Via een Nederlandse en Belgische website biedt Natuurhuisje vakantiegangers een grote dosis inspiratie voor een vakantie op de meest toffe plekken in de Europese natuur. Ongerepte plekken die erop wachten om nog ontdekt te worden.

Wat heeft Natuurhuisje te bieden?
Stel je eens voor: wakker worden door het gezang van vele vogels, ontbijten op jouw eigen terras met uitzicht over akkers en bossen en daarna de schoenen aan voor een flinke wandel- of fietstocht langs het nabijgelegen meer. Dát is vakantie vieren in een natuurhuisje! Alle vakantiehuizen op de website van Natuurhuisje.nl voldoen aan de volgende criteria:

-Ze liggen midden in de natuur;
-Ze liggen weg van de massa;
-Ze liggen niet op (grootschalige) vakantieparken.

Waar andere vakantiehuizen aanbieders zich voornamelijk focussen op de kwantiteit van hun aanbod, kiest Natuurhuisje er juist voor zich te focussen op vakantielocaties midden in de Europese natuur. Omdat Natuurhuisje zich specifiek richt op locaties van vakantiehuizen en daarmee op de kwaliteit van het aanbod, worden nieuwe aanmeldingen van vakantiehuizen streng geselecteerd. Alleen de vakantiehuizen die qua ligging matchen met het concept van Natuurhuisje, worden aangemerkt als zijnde ‘natuurhuisje’ en krijgen een advertentie op de website.

Ervaringen (47)


Gebruiker Reinier
5 maanden geleden
Reinier

Natuurhuisje in Saint Silvain-Bellegarde. Les trois ponts.

Natuurhuisje in Saint Silvain-Bellegarde

Gezien het feit dat mijn review gerectificeerd moest worden na verblijf in natuurhuisje les trois ponts saint silvain bellegarde hier mijn originele beoordeling die niet op de site mag.

Reken niet op hulp bij het verkrijgen van restitutie. Als de verhuurder weigert sta je nergens. Weg 1350 euro..

Waardeloze eigenaren. Na 12u vertrokken terwijl we een week geboekt hadden. Veranderen de voorwaarden voor verblijf terwijl je aanwezig bent en liegen er vervolgens over wanneer je natuurhuisje contacteert. Overeengekomen hier met de (goed opgevoede) honden te verblijven. De eerste 5 minuten van ons verblijf bestonden uit een uitvoerige reprimande van de eigenaresse. Honden moesten ineens aangelijnd zijn gedurende het hele verblijf, liegt dat er zaken door de honden vernield zouden zijn terwijl dat zeker niet het geval is.
Ontzettend vijandig en ongastvrij. Deze mensen zijn niet geïnteresseerd in een fijn verblijf bieden voor gasten maar alleen in knaken rapen voor zichzelf. Eerdere recensies die op airbnb & natuurhuisje geschreven zijn allemaal van vrienden en berusten zeker niet op hoe het werkelijk is. Een donker, sfeerloos hol zonder uitstraling en comfort... Al hadden we het daar zonder problemen een week mee kunnen stellen, meer dan een half etmaal met deze vrouwelijke host doorbrengen bleek een onmogelijke opgave.

les trois ponts saint silvain bellegarde


5 Maanden geleden Natuurhuisje - Natuurhuisje.nl

Beste Reinier, jammer om te horen dat je teleurgesteld bent in ons. Wanneer gasten en verhuurders er samen niet aan uitkomen, zijn wij er om te bemiddelen. Echter wil dat niet zeggen dat we kunnen garanderen dat gasten bijvoorbeeld een compensatie krijgen. Als een verhuurder besluit geen compensatie te willen geven, dan houdt het voor ons helaas op. We hebben in deze situatie meerdere keren contact gehad met de verhuurder maar dat heeft helaas niet geleid tot een gewenste oplossing. Uiteraard mogen gasten een review schrijven, echter dient deze wel te voldoen aan bepaalde richtlijnen. Jouw originele review voldoet daar helaas niet aan waarom we die hebben moeten verwijderen. Inmiddels heb je een aangepaste review geplaatst. Met vriendelijke groet, ^Team Natuurhuisje

Gebruiker Gabriel
8 maanden geleden
Gabriel

annulatie door woningeigenaar geen 100% restitutie door natuurhuisje.nl

Annulatie door eigenaar van de vakantiewoning 7 dagen voor geplande datum ontvangen per mail. nog geen bericht van natuurhuisje.nl. die volgt pas nadat ik hun mail stuur en om opheldering vraag. aanbetalingen worden snel terug betaald echter met inhouding van de natuurhuisje.nl commissie. volgend antwoord ontving ik van natuurhuisje.nl:

Ik begrijp dat je zou willen dat wij de commissie aan je terug betalen, echter is dit iets wat we helaas niet zullen doen. Zoals eerder aangegeven dient dit vanuit de verhuurder te komen. Ik heb de voorwaarden voor verhuurders nog even toegevoegd in de bijlage, hetgeen waar deze verhuurder mee akkoord is gegaan.

Ik heb nooit een bedrag aan de verhuurder overgemaakt alleen aan natuurhuisje.nl en ben van mening dat natuurhuisje.nl hierin moet tegemoetkomen cq dit moet vorderen bij de verhuurder van het huisje.
Hierop echter nooit geen antwoord meer mogen ontvangen en verhuurders voorwaarden is iets tussen natuurhuisje.nl en eigenaar lijkt mij.

natuurhuisje.nl commissie is schijnbaar voor dit bedrijf belangrijker dan het ongemak of de klanten tevredenheid.

Dus let op: Bij annulatie zelfs door de woningeigenaar volgt er dus geen 100% restitutie vanuit natuurhuisje.nl. In dit geval €108 schade geleden en over het last minute en om boeken ongemak nog maar te zwijgen.


8 Maanden geleden Natuurhuisje - Natuurhuisje.nl

Beste Gabriel, De verhuurder van het door jouw geboekte huisje heeft helaas jouw boeking moeten annuleren vanwege waterschade. In onze algemene voorwaarden, waarmee je akkoord bent gegaan op het moment van boeken, staat het volgende vermeld: 'De verhuurder mag een boeking niet annuleren, tenzij het echt niet anders kan, bijvoorbeeld als het natuurhuisje is afgebrand. De verhuurder dient na annulering de door jou gemaakte kosten terug te betalen'. Helaas kon de verhuurder geen gasten plaatsen in het huisje en heeft jouw boeking moeten annuleren. In de voorwaarden staat ook vermeld dat wij geen partij zijn tussen de huurovereenkomst, die wordt afgesloten tussen gast en verhuurder. Wij zullen helaas niet de commissiekosten aan je terug te betalen, dit dient de verhuurder te doen. Omdat de overeenkomst niet met ons is maar met de verhuurder, kan enkel jij (gast) verdere stappen ondernemen tegen de verhuurder. Mochten we je nog ergens anders mee kunnen helpen, dan horen we het graag. ^Team Natuurhuisje

Gebruiker Lia
11 maanden geleden
Lia

Leuk huisje, vieze nasmaak…

Wij verbleven in een leuk huis, het Boshüsli in Lutterzand, en hadden ondanks achterstallig onderhoud een mooie week. Wij meldden de eigenaresse tussentijds de problemen die wij aantroffen, zodat ze er iets aan kon laten doen. Reactie: fijn dat jullie het melden, dan kan ik het oplossen….
Na thuiskomst werden we gebeld, de eigenaresse beschuldigde ons van het achterstallig onderhoud en hield borg in. Dus we werden als leugenaar bestempeld en dat voelde als belediging. We hielden een vervelende nasmaak over aan deze week! De organisatie Natuurhuisje doet er niets aan, behalve poeslieve reacties schrijven.


10 Maanden geleden Natuurhuisje - Natuurhuisje.nl

Beste Lia, fijn om te horen dat je een prettig verblijf hebt gehad in Lutterzand! Jammer dat jullie bij thuiskomst verrast werden door een telefoontje van de verhuurder. Wij hebben contact gehad met jou en met de verhuurder en beide verhalen gehoord. Helaas komen beide verhalen niet met elkaar overeen en heb je samen met de verhuurder afgesproken dat de helft van de borg wordt ingehouden en dat jullie beide het erbij willen laten. Met vriendelijke groet, Team Natuurhuisje

Gebruiker Marie Louise van Drunick
11 maanden geleden
Marie Louise van Drunick

Annuleren kost de verhuurder geld

Mijn woonark heeft al vele gasten ontvangen
Het annuleringsbeleid van NH is bizar. Een gast mag bij mij 6 maanden van te voren reserveren maar kan alleen maar binnen 24 uur annuleren anders worden de kosten voor commissie aan NH en aabetaling niet teruggestort.
Ik had een verkeerde prijs voor het hoogseizoen berekend en kwam niet tot een overeenkomst met de gasten. Zij hadden inmiddels een ander huisje gevonden en uiteraard zou ik ook de aanbetaling terugbetalen aan de gasten. Maar ik moest ook de commissie aan NH betalen
De reservering was 6.maanden voor aanvang gedaan. In de coronaperiode heb ik veel, echt veel commissie verdiend voor NH en dit was de beloning. Ik heb aangegeven niet meer met NH te willen werken en met deze dreiging trok men de claim in. Bij airbnb word je als verhuurder met goede resultaten en reviews beloond met een waardering als superhost op de website en ik heb al 2x keer een voucher ontvangen van 100 dollar om te gebruiken bij een boeking voor mijzelf.
Bij NH is het andersom.


11 Maanden geleden Natuurhuisje - Natuurhuisje.nl

Goedemorgen Marie Louise, Wanneer verhuurders zich aanmelden op onze website gaan zij akkoord met onze leveringsvoorwaarden. In die voorwaarden staat onder andere dat wanneer een verhuurder een boeking niet meer kan aanbieden, dit zelf met de gast afhandelt en wij wel de commissie in rekening brengen. Bij ons dienen verhuurders zelf hun prijzen etc. in te voeren. Gasten kunnen dan een boeking maken voor een bepaalde prijs en wanneer de boeking is geaccepteerd, is die prijs bindend. Indien de prijs niet klopt mag je uiteraard overleggen met de gast om te kijken of de gast extra zou willen bijbetalen maar dit is de gast niet verplicht. In dit geval was de gast niet akkoord met de prijs en had inmiddels een ander huisje geboekt. Na veel contact is er bij ons ook een miscommunicatie ontstaan en had je aangegeven de boeking dan toch voor de geboekte prijs door te willen laten gaan. Om die reden hebben wij besloten om de commissiekosten terug te betalen aan de gast. Met vriendelijke groet, Team Natuurhuisje

Gebruiker Eric
12 maanden geleden
Eric

Na 4,5 maand geannuleerd door dubbele boeking

Vier en een halve maand na onze boeking van het Eekhoorn huisje in Westouter werden wij gebeld dat er een dubbele boeking was en dat onze boeking werd geannuleerd. We moesten maar opnieuw boeken in een periode die nog vrij was. Een vergelijkbare vakantiewoning was niet meer te vinden en we moesten een veel duurdere vakantie boeken. Er was geen gesprek over een compensatie of oplossing mogelijk.


11 Maanden geleden Natuurhuisje - Natuurhuisje.nl

Beste Eric, we vinden het erg vervelend dat er een dubbele boeking is ontstaan! Zodra de verhuurder dit heeft ontdekt heeft zij gelijk contact met je opgenomen om te kijken of de boeking verplaatst kan worden. Helaas was dit voor jou geen mogelijkheid en is de boeking geannuleerd. We hebben met je meegekeken voor een ander huisje maar hierin zat helaas niets voor je tussen. De verhuurder betaalt de kosten die overeengekomen zijn in de bevestiging aan je terug. Als je openstaat om te verblijven in een huisje in een andere regio/naast gelegen regio dan mag je ons mailen op info@natuurhuisje.nl. Wij kunnen dan nog met je meekijken naar een alternatief. Met vriendelijke groet, Team Natuurhuisje

Gebruiker Ubachs
12 maanden geleden
Ubachs

Belazerd

Een reservering aangevraagd voor Bergschenhoek Natuurhuisje 54417.
Na 2 dagen werd de reservering bevestigd door natuurhuisje.nl en de verhuurder.
De kosten overgemaakt.
Weer 2 dagen later kwam een mail van de verhuurder dat ze dubbel geboekt hadden en dat ze gasten voor de hele maand april hadden.
Natuurhuisje.nl vindt dat hen dit niet aan gaat.
De verhuurder laat niets meer van zich horen.


12 Maanden geleden Natuurhuisje - Natuurhuisje.nl

Beste meneer Ubachs, we vinden het onwijs vervelend dat jouw boeking na het accepteren, alsnog niet door heeft kunnen gaan. De verhuurder was in de veronderstelling de kalender geblokkeerd te hebben maar dit bleek helaas niet het geval te zijn. Dit vindt de verhuurder ontzettend vervelend en biedt hier ook haar excuses voor aan. Wij hebben gelijk gezocht voor een alternatief voor je en zorgen dat je uiteraard weer het bedrag terug ontvangt. Met vriendelijk groet, Team Natuurhuisje.

Gebruiker Ruud Verdonk
13 maanden geleden
Ruud Verdonk

Slecht!

Meerdere keren na veel speurwerk geboekt bij Natuurhuisje.nl telkens weer: AFGEWEZEN
reden? verhuurder had agenda niet op orde.

Hoe dan? Dat mag misschien één keer maar constant?

Overslaan is het devies!


13 Maanden geleden Natuurhuisje - Natuurhuisje.nl

Beste Ruud, Wat ontzettend balen dat je meerdere boekingsaanvragen hebt gedaan maar deze door de verhuurders zijn afgewezen. We vragen verhuurders om de kalender zo goed mogelijk up to date te houden om situaties als deze zo veel mogelijk te voorkomen. Helaas zijn we wel echt afhankelijk van onze verhuurders gezien wij niet de eigenaren zijn van de huisjes maar de verhuurders zelf. Mochten we je verder kunnen helpen, dan mag je contact met ons opnemen via info@natuurhuisje.nl. Met vriendelijke groet, Team Natuurhuisje

Gebruiker Lea
13 maanden geleden
Lea

Niet transparent, annuleren is chaos

Verschrikkelijk! Als je de annuleringsverzekering betaald, je sluit een verzekering bij een verzekeringsmaatschappij. Je krijgt geen contract, toch is dat een legal document die je moet wel krijgen. Ik moeste mijn verblijf annuleren, ik wilde mijn geld terug. Je krijgt een annuleringsnota met bijna geen info, verzekeraar vraagt zoveel info die je niet heb. Alles heb ik ingevuld, ben echt benieuwd wat volgt. Heb natuurhuisje gebeld, meid van klantenservice zegt dat ik ben eerst die ooit problemen had gehad haha! Never again Natuurhuisje.nl, never ever.


13 Maanden geleden Natuurhuisje - Natuurhuisje.nl

Goedemorgen Lea, Wij werken samen met de Europeesche Verzekeringen en hebben voor jou daar een annuleringsverzekering afgesloten. Zij stellen hier bepaalde voorwaarden aan, niet elke reden is voldoende om het geld vergoed te krijgen. De voorwaarden kun je inzien op het moment dat je een annuleringsverzekering wilt toevoegen aan je boeking. De boekingsbevestiging is het polisblad, hierop staat ook het polisnummer wat je nodig hebt voor de verzekeringsmaatschappij. De Europeesche Verzekeringen zal jouw schadeclaim in behandeling nemen. Met vriendelijk groet, Team Natuurhuisje

Gebruiker Peter
15 maanden geleden
Peter

Onbetrouwbaar

Ik heb recentelijk twee boekingsaanvragen gedaan die beiden werden afgewezen. Blijkbaar is de website niet op orde. Ik ben benieuwd of mijn derde (en laatste poging) wel het gewenste resultaat oplevert.


15 Maanden geleden Natuurhuisje - Natuurhuisje.nl

Goedemiddag Peter, Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat de boekingsaanvragen werden afgewezen! We vragen aan verhuurders de kalender en prijzen altijd up to date te hebben. Dan is het natuurlijk vervelend als dit niet gebeurd is bij verhuurders. Mochten we je verder kunnen helpen met jouw derde boeking of kunnen zoeken naar een ander huisje horen we het graag! Met vriendelijke groet, Team Natuurhuisje

Gebruiker Diana Berkhout
15 maanden geleden
Diana Berkhout

Huisje Patersmoer in Strijbeek

Wij hebben net een heerlijk lang weekend gehad in een schattig huis genaamd Patersmoer in Strijbeek. Leuke locatie aan een pannenkoekenhuis en waar je direct het bos en Heide op kunt wandelen.
Alles is aanwezig en het was schoon. De kachel stond lekker aan, de bedden waren opgemaakt. Wij hebben ons uitstekend vermaakt. Voor herhaling vatbaar.


Gebruiker Wim
17 maanden geleden
Wim

Nooit gaan boeken bij Natuurhuisjes.nl

Had een huisje geboekt voor de periode 12//8/2023 t/m 19/8/2023 op 14/11/22 en op 17/11/22 geannuleerd. Aanbetaling van € 220,50 kwijt. Volgens de annuleringvoorwaarden staan ze in hun recht maar als je binnen 3 dagen een vakantie annulleerd voor over 8 maanden had ik wel enige coulance verwacht omtrent de terugbetaling.


16 Maanden geleden Natuurhuisje - Natuurhuisje.nl

Goedemiddag Wim, Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat je de boeking hebt moeten annuleren! Bij een annulering hanteren we inderdaad de reguliere annuleringsvoorwaarden. Nadat een verhuurder een boeking heeft goedgekeurd heb je 24 uur de tijd om een boeking kosteloos te annuleren. Na de 24 uur worden de annuleringsvoorwaarden gehanteerd. Daar kunnen we helaas niet van afwijken. Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Team Natuurhuisje

Gebruiker Mathilda
19 maanden geleden
Mathilda

Goede ervaringen, gelukkig.

In tegenstelling tot veel van de vermelde klachten, hebben wij, als verhuurder, hele goede ervaringen met NH.
Hebben nu 4 jaar met hun van doen en is prima bevallen en als ik zie hoeveel ID's er zijn (tegen de 600.000?) dan zegt dat ook wat over NH en denk dat het meest positiviteit is en goed bevalt.

Het belangrijkste voor ons is om eerlijk te blijven, te bieden wat je zegt te zullen bieden en als zich een probleem voordoet, en dat overal in elke sector voor, oplossen en trachten om het in goede harmonie op te lossen. In NH hebben wij hierin een goede partner gevonden. Dat er commissie wordt gerekend is logisch. Zij maken ook kosten, adverteren, doen de administratie (waar jezelf dan niet achter aan hoeft te zitten), loonkosten etc. en reageren vrij snel.
De meeste huurders zijn fijne mensen en daar doe je het voor en af en toe die mindere gast(en) die neem je op de koop toe want er zitten ook slechte huurders tussen die bijvoorbeeld de regels niet lezen en lak hebben aan alles.


19 Maanden geleden Natuurhuisje - Natuurhuisje.nl

Beste Mathilda, wat een mooie recensie! Heel fijn om te horen dat je tevreden bent over ons, daar doen wij het voor. Fijne dag vandaag! Met vriendelijke groet, team Natuurhuisje.

Gebruiker Constance
19 maanden geleden
Constance

Schattig huisje

Wij verbleven 3 dagen in het natuurhuisje 63266 in uddel. Het contact met de eigenaresse was heel goed, snel antwoord op mijn vragen vooraf. Alles was prima in orde en vooral heel schoon. De bedden sliepen perfect , het huisje was van alles voorzien. Je loopt zo van het huisje het bos in ,wat onze hond geweldig vond. Leuke wilde tuin om het huisje met een leuk buiten zitje. Het was bloedheet buiten dus de airco was een fijn pluspunt ,heerlijk geslapen. We komen hier graag nog eens terug.


Gebruiker Lars
20 maanden geleden
Lars

Slecht

Onlangs een reserveringsaanvraag gedaan bij Natuurhuisjes.nl kreeg na 5 dagen een reactie dat het bezet was. Twee dagen nadat de verhuurperiode in had moeten gaan. Schandalig. Wij hadden last minute geboekt. Dit is niet de eerste keer. Regelmatig stellen wij vragen over een huisje maar er komt vaak geen reactie. Natuurhuisjes.nl werkt niet goed, niet gebruiken, je kunt beter Booking.com gebruiken.


20 Maanden geleden Natuurhuisje - Natuurhuisje.nl

Goedemorgen Lars, Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat de verhuurder de boeking heeft afgewezen! Wanneer je een boekingsverzoek indient kan het zijn dat de verhuurder heeft ingesteld dat een verhuurder een boeking eerst nog moet goedkeuren of afwijzen. We vragen verhuurders dit altijd binnen 5 dagen te laten weten. Wanneer je een last minute boeking hebt gemaakt is het natuurlijk vervelend als de verhuurder pas zo laat iets over de boeking laat weten! Als je een vraag stelt over een huisje doe je dat dan via de link ´contact met verhuurder´ in de advertentie? Want dan kom je direct bij de verhuurder uit, over het algemeen reageren verhuurders vrij snel! Maar het komt helaas wel eens voor dat een verhuurder dit berichtje over het hoofd ziet. Mocht je een huisje willen boeken en je hebt daar nog vragen over mag je ook altijd een mail sturen naar via info@natuurhuisje.nl. Dan helpen mijn collega's van de support afdeling je graag verder! Ik hoor het graag als we je verder kunnen helpen. Met vriendelijke groet, Team Natuurhuisje

Gebruiker Evita Martens
20 maanden geleden
Evita Martens

Zeer slechte service

In februari een huis geboekt via Natuurhuisje.nl, boeking bevestigd en volledig betaald. Op de dag van aankomst bleek dat de verhuurder niets wist van onze boeking en het huis al verhuurd was. Een enorm stressvolle situatie, waarbij Natuurhuisje amper bereikbaar is, enkel per e-mail. De “hulp” die werd geboden was nihil. Via e-mail boden ze 1 alternatief vakantiehuis dat meer dan twee keer zo duur was. Een verschrikkelijk onzekere start van onze vakantie waarbij de hulp van Natuurhuisje.nl om te huilen was. Tevens willen ze ons geen compensatie bieden terwijl de gegevens van de verhuurder nooit geverifieerd zijn. In mijn ogen is deze website zo’n ontzettende flop en daarom zou ik iedereen afraden om te boeken via deze website.


20 Maanden geleden Natuurhuisje - Natuurhuisje.nl

Goedemorgen Evita, Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat het zo verlopen is met jullie boeking! Ik begrijp inderdaad dat dit een teleurstelling geweest moet zijn om hier op de dag van aankomst achter te komen. Wij zijn in het weekend alleen op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur per mail bereikbaar. Mijn collega heeft zaterdag jullie mail ontvangen en heeft meteen op jullie mail gereageerd, echter hebben we vanuit jullie helaas geen reactie meer mogen ontvangen. Er is meerdere malen contact gezocht met de verhuurder, er is geprobeerd te bellen en te mailen maar helaas hebben we geen reactie ontvangen vanuit de verhuurder. Het volledige bedrag van jullie boeking is twee dagen later aan jullie terug betaald. Dat is inclusief de commissie voor Natuurhuisje, normaal gesproken moet een verhuurder deze kosten terug betalen wanneer een verhuurder een boeking niet kan aanbieden. Hierin zijn wij jullie dus al tegemoetgekomen om dit bedrag van €400 aan jullie terug te betalen. Voor een verdere tegemoetkoming moet dit vanuit de verhuurder komen en niet vanuit Natuurhuisje. Met vriendelijke groet, Team Natuurhuisje

Gebruiker Emma
20 maanden geleden
Emma

Worst service- do not book at natuurhuisje.nl

We rented a house, drove 14h to south of France. 3 hours before checkin we found out that the house was double booked and we had to find another stay last minute for 11 people. We got no compensation what so ever. I will never book here again, very very disappointed in their service.


20 Maanden geleden Natuurhuisje - Natuurhuisje.nl

Good Morning Emma, Thank you for your message. How unfortunate to hear that things turned out this way with your booking! I do understand that this must have been a disappointment to find out on the day of arrival. We are only available on weekends on Saturday from 09:00 to 17:00 hours by email. My colleague received your email on Saturday and immediately responded to your email, however, we unfortunately received no further response from you. There have been several attempts to contact the landlord, to call and email but unfortunately we have no response from the landlord. The full amount of your booking was refunded to you two days later. This includes the commission for Natuurhuisje, normally a landlord must refund these costs when a landlord can not offer a booking. We have already compensated you with this amount of €400. For further compensation this must come from the landlord and not from Nature house. With kind regards, Team Nature house

Gebruiker David
21 maanden geleden
David

Van Hoof

Wat een verschrikking zeg. Chalet gehuurd en toen we daar aankwamen bleek het huisje echt goor te zijn. Wij hebben de verhuurder de kans gegeven te reageren en het op te lossen maar meneer had geen tijd. Als iedereen je gelijk geeft, owel de verhuurder als de medewerkers van Natuurhuisje.nl, verwacht je dat het gehele bedrag terugkomt. Helaas, verhuurder geeft zijn deel terug maar natuurhuisje.nl niet.

Dit klopt niet. Als ik in de winkel iets terugbreng houdt de winkel ook hun marge niet.

Wanneer dit op conto verhuurder komt dwing je een verhuurder een schoon huisje te verhuren. Nu is de klant de dupe.

Overigens bijna 2 weken verder maar nog steeds staat er geen cent op mijn rekening.

Jammer dat natuurhuisje.nl zo met een klacht omgaat. Over het algemeen ben ik tevreden maar dit klopt niet.


21 Maanden geleden Natuurhuisje - Natuurhuisje.nl

Goedemorgen David, Bedankt voor je bericht. Wij begrijpen dat het natuurlijk erg vervelend is wanneer je een vakantie boekt, jullie het natuurhuisje zo aantreffen en dit vervolgens op deze manier eindigt. De commissiekosten brengen wij onder andere in rekening voor het aanbieden van een mooie, werkende website waarop een verhuurder zijn natuurhuisje te huur aan kan bieden en een gast op veilige wijze een boeking kan plaatsen voor een natuurhuisje, wij dragen zorg voor een veilige manier van betalen en wij brengen gast en verhuurder met elkaar in contact. Zoals ook al eerder gemeld verloopt het contract tussen gast en verhuurder en is het aan de verhuurder om een passende oplossing te bieden. Dat heeft de verhuurder in deze gedaan, door zijn deel van de betaling aan je terug te betalen. Dit bedrag zal deze week aan jou terug betaald worden! Excuses dat het wat langer geduurd heeft. We hopen je zo voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Team Natuurhuisje

Gebruiker Janny Batenburg
21 maanden geleden
Janny Batenburg

Huisje redhill heijthuysen

Wat een leuk huisje van een leuk jong stel. Niets is teveel voor ze. Ook de hond kon vrij rondlopen want de grote tuin was helemaal omheind. Je loopt ook zo het bos in. Een aanrader!!!


Gebruiker Aart Koopmans
21 maanden geleden
Aart Koopmans

Hommerts pipowagen

Wij zijn erg ontevreden over pipowagen in de Hommerts. Niets is echt goed op orde. Zeer slechte verhouding prijs/kwaliteit verhouding


21 Maanden geleden Natuurhuisje - Natuurhuisje.nl

Goedemiddag Aart, Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat het huisje niet in orde is! Heb je hier ook contact over gehad met de verhuurder? De verhuurder kan dan namelijk voor een oplossing zorgen. Mochten we je hierbij verder kunnen helpen horen we het graag. Je kunt ons dan een mail sturen naar info@natuurhuisje.nl. Met vriendelijke groet, Team Natuurhuisje

Gebruiker Ron
22 maanden geleden
Ron

reactie van een verhuurder

Erg teleurstellend hoeveel negatieve reacties ik hier van gasten lees. Als verhuurder ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk voor wat je op deze site plaatst. Daarnaast mag het niet zo zijn dat je met foto's of andere zaken lles mooier maakt dan ze in werkelijkheid zijn. Dit komt altijd negatief terug. Maar aan de andere kant is het ook belachelijk dat een organisatie als NH, maar liefst 12%!! van de totale verhuurprijs afroomt (incl schoonmaak, electra, toeristenbelasting etc etc) en dat je als verhuurder je geldt pas krijgt wanneer de gast het huisje inmiddels weer heeft verlaten en dit onder het motto, dat dat ter bescherming van de vakantieganger is......hoe dan? Wij bieden daarnaast onze woning via onze eigen website aan en hebben nog nooit ook maar 1 probleem met betalingen gehad. Als er al een probleem is, wordt alles keurig direct met de vakantieganger opgelost. Mijn tip zou zijn, zoek gewoon via Google en boek rechtstreeks bij de verhuurder, scheelt echt erg veel geld want laat ik eerlijk zijn, die 12% zit al in de verhuurprijs mee gerekend waardoor je via deze site's altijd duurder uit bent.............en gezien de reactie's hier, zeker niet beter!
Voegt NH voor mij als verhuurder dan nog wel iets toe? Absoluut niet, ik heb er meer ongemak dan gemak van. Mijn woning gaat weer van deze site af


21 Maanden geleden Natuurhuisje - Natuurhuisje.nl

Goedemiddag Ron, Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je zo ontevreden bent over Natuurhuisje! Wanneer een verhuurder een vakantiehuisje heeft wat in de natuur staat is het mogelijk om deze aan te bieden via de website van Natuurhuisje. Zo kan een huisje van een verhuurder naast een eigen website ook via onze website gevonden worden. Wat meer boekingen op kan leveren. We vragen inderdaad wel 12% commissie inclusief BTW, 10% exlusief BTW. Deze kosten worden gemaakt voor het aanbieden van de advertenties, het maken van de boeking, het mogelijk maken van de betaling, en het helpen van gast en verhuurder. De uitbetalingen hebben te maken met onze annuleringsvoorwaarden. Wanneer een gast alsnog wilt annuleren kunnen wij nog een deel van de kosten terug betalen aan de gast. Dit nemen wij uit handen van een verhuurder zodat een verhuurder dit niet zelf hoeft te regelen. Een aanbetaling wordt uiterlijk 2 weken na het maken van de boeking uitbetaald. Wanneer een restbetaling wordt uitbetaald is afhankelijk van of er een borg is ingesteld. Zodra een borgafhandeling wordt afgehandeld wordt ook de restbetaling uitbetaald aan een verhuurder. Helaas is het inderdaad zo dat de recensies op deze website alleen negatief zijn. Wanneer je op Trustpilot of Google zoekt zijn er gelukkig ook veel positieve recensies van gasten en verhuurders. Mochten we je alsnog ergens verder bij kunnen helpen horen we het graag! Met vriendelijke groet, Team Natuurhuisje

Gebruiker Liz.
22 maanden geleden
Liz.

anulering eenzijdig van Natuurhuisje

Wij hardwerkende mensen, in de zorg sector en transport hadden ons verheugt om eidelijk na alle corona ellende weer heerlijk met vakantie te gaan. Wij hadden twee weken aansluitend geboekt op twee verschillende adressen. De eerste week bij Natuurhuisje , het is uitgedraaid op een zware teleurstelling!
Wij hadden keurig op tijd de aanbetaling gedaan. Gisteren keek ik toevallig even op de site en toen bleek onze vakantie geanuleerd! na een telefoontje blijkt dat ook wij tot drie keer toe de mail hebben gemist van de betaling! Deze is in de spambox terecht gekomen wordt vermoed!
We kunnen het niet bewijzen want deze wordt automatisch geleegd. Wij kijken daar ook niet in wanneer je geen mail verwacht. Mijn man had niets vermoedend nog een berichtje naar de eigenaar gedaan hoe het ging met de betaling. We werden keurig te woord gestaan door de eigenaar die dit vervelend vond. Helaas was het huisje alweer bezet.
Inderdaad de aanbetaling kunnen we naar fluiten. Nu lees ik dat wij niet de enigen zijn!
Wat een waardeloze klantenservice. Als ik zo mijn werk zou doen was ik er allang uitgegooit.
Als dit vaak gebeurt lijkt mij dat je als organisatie op zoek gaat naar een klant vriendelijker benadering, en zoek je samen naar een oplossing. Als je leest als klantenservice dat deze klacht vaker voorkomt zeker! Dit is gewoon stelen van hartwerkende mensen!.
Misschien maar eens een consumtenprogramma Zoals Opgelicht erop af sturen.
Met een antwoordt van de klanten service wat ik hier lees in de trant van : We vinden het erg vervelend voor u dat het zo gelopen is heb ik geen weekje vakantie voor terug op deze korte termijn..... Zo jammer!


22 Maanden geleden Natuurhuisje - Natuurhuisje.nl

Goedemiddag Liz, Bedankt voor je bericht. Ik begrijp heel goed dat dit een enorme teleurstelling is. Wij sturen gasten altijd meteen een bevestiging nadat een boeking gemaakt is. In deze bevestiging staat de data wanneer de aanbetaling en restbetaling betaald moet worden. We sturen meerdere malen een herinnering over de restbetaling. Blijft jouw betaling uit, dan hebben wij het recht om jouw boeking eenzijdig te annuleren. Omdat de restbetaling na 3 mails niet ontvangen was is de boeking uiteindelijk geannuleerd. De boeking is op 1 mei geannuleerd. Nadat een boeking geannuleerd is wordt de periode in de kalender weer vrijgegeven. Zo heeft er een nieuwe gast deze periode kunnen boeken. Daarnaast hanteren wij de annuleringsvoorwaarden voornamelijk voor de verhuurders. De verhuurder heeft recht op het bedrag wat je hebt betaald voor het huisje en ook op de annuleringskosten. Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Team Natuurhuisje

Gebruiker Aki
23 maanden geleden
Aki

Natuurhuisje Vaux Chavanne / nature hous 56649

Natuurhuis Vaux Chavanne (nature house 56649). Een mooi huis met alle gemakken voorzien. Perfecte, rustige locatie en ideaal voor grotere groepen en families.

MAAR naaat het feit dat je een flinke prijs neerlegd voor het verblijf, komen er allerlei extra kosten bij. 90 euro voor brandhout. Die er niet was en toen we erom vroegen kregen we een paar houtblokken meer (6-8 dunne stammetjes). Haal ze ook niet van een andere plek anders worden er extra kosten doorgerekend. En 120euro schoonmaakkosten. Er zijn daarnaast allerlei regels die (kunnen) en vrijwel zeker leiden tot extra kosten. Zoals de energiekosten a 45 euro per dag die ingehouden worden op de borg. Wees gewaarschuwd en houd er rekening mee dat je een groot deel van je borg niet terugziet.


23 Maanden geleden Natuurhuisje - Natuurhuisje.nl

Goedemorgen, Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er nog zoveel extra kosten bij zijn gekomen. Want dat is uiteraard niet de bedoeling. En een verhuurder mag alleen een borg inhouden wanneer er schade is ontstaan aan het huisje of wanneer het huisje niet netjes is achter gelaten. Naar aanleiding van ons contact via de mail zullen wij hierover contact opnemen met de verhuurder! Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Team natuurhuisje

Gebruiker Marijke Stoop
24 maanden geleden
Marijke Stoop

Boeking eenzijdig geannuleerd door Natuurhuisje, maar mijn aanbetaling kwijt

Maanden geleden een huisje geboekt via Natuurhuisje.nl. Aanbetaling van 30% gedaan. Mijn volledige betaling was slechts 6,5 uur te laat waardoor de boeking werd geannuleerd door Natuurhuisje. Ik heb na betaling een bevestiging gekregen hiervan. Ik heb voor de zekerheid nog gebeld of de boeking nog gold. Een dag later kreeg ik bericht dat er in de tussentijd van de annulering en betaling iemand precies die periode en precies dat huisje had geboekt. Die boeking is dan 's nachts gedaan, want de annulering was na middernacht en de betaling nog voor 6.30. De aanbetaling die ik had gedaan (bijna 85 euro) was ik hiermee kwijt. Dat is 30% van het totaalbedrag. Ik had administratiekosten gesnapt of streep het weg tegen een andere boeking, maar dit vind ik echt niet kunnen. Te meer omdat de nieuwe huurders ook weer een aanbetaling doen.


23 Maanden geleden Natuurhuisje - Natuurhuisje.nl

Goedemorgen Marijke, Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat jouw boeking niet door is kunnen gaan! De data van de aanbetaling en restbetaling staan in de reserveringsbevestiging die je hebt ontvangen. We sturen meerdere malen een herinnering over de restbetaling. Omdat de restbetaling na 3 mails niet ontvangen was is de boeking uiteindelijk geannuleerd. Blijft jouw betaling uit, dan hebben wij het recht om jouw boeking eenzijdig te annuleren. In dat geval ben je de annuleringskosten verschuldigd. Wanneer Natuurhuisje jouw boeking eenzijdig annuleert, ontvang je daarvan bericht via e-mail. Dat is bij jouw boeking helaas ook gebeurd. De verhuurder heeft nog wel aangeboden dat je een andere keer terug mag komen in het huisje. Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Team Natuurhuisje

Gebruiker Demi Veeren
27 maanden geleden
Demi Veeren

Opgelicht

Wij hebben in januari 2022 via Natuurhuisje.nl een boeking gedaan en zijn erg ontevreden over de service die ons verleent is wat betreft een bemiddeling tussen ons en de verhuurder.

Tijdens ons verblijf hebben wij per ongeluk minimale schade aangericht in de vorm van vetspetters op een klein stuk muur en de onderkant van een rolgordijn.

Tot onze schrik wilde de eigenaar onze borg van €200 niet terug betalen en maakte daarbovenop nog een claim van €52.50 voor de tijd die hij hier aan kwijt zou zijn. Op de factuur die meegestuurd werd stond o.a. een pot verf van 2,5 liter (in de kleur grijsgroen, terwijl de originele muur gebroken wit was) en een nieuw verduisterend rolgordijn t.w.v. €144 (het rolgordijn dat vervangen zou moeten worden was lichtdoorlatend en viel overduidelijk niet in deze prijsklasse).

Natuurhuisje.nl wilde hierin niet voor ons bemiddelen; de verhuurder staat volgens hen in hun recht om de borg, zonder enige vorm van verklaring voor de gemaakte kosten, in te houden.

Wij voelen ons opgelicht en ongehoord door Natuurhuisje.nl en zullen deze website niet meer gebruiken om een huisje te huren.


26 Maanden geleden Natuurhuisje - Natuurhuisje.nl

Goedemiddag Demi, Bedankt voor je bericht. Erg vervelend om te horen dat jullie boeking zo is verlopen. Het is uiteraard niet toegestaan om bovenop de borgsom onterecht kosten in rekening te brengen, echter is een borgsom bedoelt als stukje zekerheid voor de verhuurder waar deze aanspraak op kan maken in het geval van schade aan het natuurhuisje. In dit geval was er sprake van schade, hier is de borgsom voor ingehouden. Wij hebben inmiddels van de verhuurder vernomen dat hij buiten de borg afziet van verdere kosten en de claim van €52,50 komt dus geheel te vervallen. Met vriendelijke groet, Team Natuurhuisje.

Gebruiker Jeroen
27 maanden geleden
Jeroen

Wat een tuig

Kort gezegd hebben wij van de verhuurder de belofte gekregen dat wij de boeking konden verplaatsen ivm corona, maar puntje bij paaltje komt de verhuurder zijn afspraak toch niet na. Natuurhuisje.nl laat ons stikken en zegt dat we het met de verhuurder moeten regelen. Geld weg :) dit is een site die gerund wordt door oplichters, gewoon niet aan beginnen!


26 Maanden geleden Natuurhuisje - Natuurhuisje.nl

Goedemiddag Jeroen, Bedankt voor je bericht. Excuses voor de late reactie! Wat vervelend dat het zo gelopen is met jouw boeking. Mochten wij nog iets voor je kunnen betekenen kun je ons een mail sturen naar info@natuurhuisje.nl. Dan kunnen we kijken hoe we je het beste kunnen helpen. Met vriendelijke groet, Team Natuurhuisje