Natuurhuisje.nl ervaringen
Natuurhuisje is een online portal waar particuliere verhuurders hun vakantiehuizen in de natuur kunnen verhuren en waar geïnteresseerde gasten deze huizen kunnen boeken. Gast en verhuurder komen hier samen en delen, samen met de medewerkers van Natuurhuisje.nl, hun liefde voor de mooiste plekjes in de natuur. Via een Nederlandse en Belgische website biedt Natuurhuisje vakantiegangers een grote dosis inspiratie voor een vakantie op de meest toffe plekken in de Europese natuur. Ongerepte plekken die erop wachten om nog ontdekt te worden.
Wat heeft Natuurhuisje te bieden?
Stel je eens voor: wakker worden door het gezang van vele vogels, ontbijten op jouw eigen terras met uitzicht over akkers en bossen en daarna de schoenen aan voor een flinke wandel- of fietstocht langs het nabijgelegen meer. Dát is vakantie vieren in een natuurhuisje! Alle vakantiehuizen op de website van Natuurhuisje.nl voldoen aan de volgende criteria:
-Ze liggen midden in de natuur;
-Ze liggen weg van de massa;
-Ze liggen niet op (grootschalige) vakantieparken.
Waar andere vakantiehuizen aanbieders zich voornamelijk focussen op de kwantiteit van hun aanbod, kiest Natuurhuisje er juist voor zich te focussen op vakantielocaties midden in de Europese natuur. Omdat Natuurhuisje zich specifiek richt op locaties van vakantiehuizen en daarmee op de kwaliteit van het aanbod, worden nieuwe aanmeldingen van vakantiehuizen streng geselecteerd. Alleen de vakantiehuizen die qua ligging matchen met het concept van Natuurhuisje, worden aangemerkt als zijnde ‘natuurhuisje’ en krijgen een advertentie op de website.
Ervaringen (64)
.png)
Natuurflatje?
Mijn partner en ik hadden voor 6 dagen een accomodatie gehuurd in Minheim. Op de foto's van deze verhuurder staan mooie foto's van een groot huis aan de Moezel. In de advertentie wordt gerept over "gezellige vakantiewoningen op ons landgoed". Onze interesse was gewekt en met veel enthousiasme togen wij naar onze bestemming. Aangekomen bij ons vakantieadres moeten we eerst 100 meter naar boven lopen om uiteindelijk een rijtjeswoning te betreden. De ruimte zelf ziet er netjes uit, mooie keuken met echt alles erop en eraan, ruime douche met toilet en wastafel, een uitstekend bed met fijne matras. Maar de deprimerende muren met kleine ramen doen je denken aan een cel. Buiten de ramen staat een steiger (wordt niet aan het huis gewerkt), het uitzicht op het asfalt en het beton van de woning raakt ons beide en ons vakantiegevoel is direct gedegradeerd naar bedenkelijk niveau. Dit staat ver af van wat wij vinden van een 'natuurhuisje'. Geen buiten waar je lekker kunt zitten (ja, 100 meter verderop bij het grote huis...).
's Avonds spreek ik de mevrouw van het complex aan en leg bij haar neer hoe wij ons voelen, we willen naar huis. Zij zegt bekend te zijn met ons verhaal en biedt aan om in het beoogde huis (op de foto) naar een andere ruimte te kjjken. Er is een appartement op de 2e etage met balkon, dit ziet er beter uit, maar we moeten €100,- bijbetalen.
Het gaat ons niet om het geld, het gebaar is prima. Maar we zijn nieuwsgierig wat de mensen van 'Natuurhuisje' hiervan vinden. Het doet zich nadrukkelijk anders voor als Airbnb en Booking. In hun uiteenzetting van hun missie starten ze met "De natuur opent je ogen", verderop staat "onze huisjes staan op unieke plekken midden in de natuur én zijn ver weg van de massa". Daarna nog "een natuurhuisje is niet zomaar een slaapplaats, het is een manier van vakantie vieren".
We hebben besloten na een nacht onze spullen te pakken en onze heil op een andere plek te zoeken.
Als wij 'Natuurhuisje' hierover mailen worden we met een kluitje het riet in gestuurd. Zij herkennen niets uit ons verhaal en kennelijk mag deze 'aula' als 'natuurhuisje' op de site staan die pretendeert unieke plekjes aan te bieden. Zonde van ons geld, maar een nare ervaring rijker...
Beste Bauke, Bedankt dat je de tijd hebt genomen om je ervaring zo uitgebreid te delen. Jammer om te horen dat je verblijf in Minheim zo tegenviel, dat is natuurlijk niet de bedoeling en zeker niet de ervaring die we voor ogen hebben. We willen dat de huisjes op ons platform écht passen bij onze missie: bijzondere plekken in of dichtbij de natuur, weg van de drukte. Als een advertentie of locatie daar niet aan voldoet of niet klopt met de werkelijkheid, pakken we dat op. We zullen jouw feedback intern meenemen en onderzoeken hoe we de informatie en foto’s beter kunnen laten aansluiten bij de realiteit. We snappen dat dit je vakantie niet meer goedmaakt en dat vinden we echt vervelend. Dank dat je ons hierop hebt gewezen, zo kunnen we ervoor zorgen dat toekomstige gasten wél krijgen wat ze verwachten. Met vriendelijke groet, Team Natuurhuisje
.png)
Amateuristische rommelboel
Van de 9 huisjes die we in 2024/2025 hebben geprobeerd te boeken werden er 7 geannuleerd door de eigenaar.
>Prijs nog niet geupdated
>Kalender nog niet geupdated
>Huisje al bezet
>Alleen te boeken voor gezinnen
>Huisje is verkocht
>enz. enz....
Zelden zoveel moeite moeten doen voor het boeken van een accommodatie. Erg frustrerend!
Heb nu nog een verzoek lopen, ben benieuwd....
Ook afgewezen, kalender niet up to date 🤢😭😡
Beste Ron, Hartelijk dank dat je jouw ervaring met ons deelt. We vinden het oprecht jammer om te horen dat je zoveel moeite hebt moeten doen om een verblijf te boeken via Natuurhuisje en dat meerdere boekingspogingen tot annulering hebben geleid. Dat is absoluut niet de soepele ervaring die wij voor onze gasten willen bieden. Elke annulering is voor ons een gemiste kans om je te laten genieten van een bijzonder verblijf in de natuur. De redenen die je noemt, zoals een niet-geüpdatete kalender, gewijzigde voorwaarden of een inmiddels verkochte woning, zijn frustrerend en we begrijpen dat dit je vertrouwen in ons platform heeft aangetast. Hoewel de verantwoordelijkheid voor het actueel houden van informatie en beschikbaarheid bij de verhuurder ligt, hebben wij als platform de taak om deze kwaliteit te waarborgen. Hierin willen wij dan ook blijven verbeteren. We werken voortdurend aan betere afstemming en communicatie met onze verhuurders, onder andere via automatische kalendersynchronisatie, controles op beschikbaarheid en actieve begeleiding van verhuurders bij het correct instellen van hun aanbod. Jouw ervaring maakt pijnlijk duidelijk dat dit in jouw geval onvoldoende effect heeft gehad – en dat spijt ons zeer. We nemen dit signaal mee om verdere maatregelen te treffen. We willen je bedanken voor je geduld en voor de moeite die je hebt genomen om dit bij ons onder de aandacht te brengen. We hopen van harte dat je alsnog een fijne plek vindt via ons platform, en dat we in de toekomst het vertrouwen kunnen herstellen met een zorgeloze boekingservaring. Mocht je nog vragen hebben of persoonlijke ondersteuning willen bij het vinden van een passend verblijf, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We denken graag met je mee. Met vriendelijke groet, Team Natuurhuisje
.png)
Natuurhuisje Hitzum
Helaas was het Natuurhuisje in Hitzum vies binnen en de buitenboel ook, TV was niet aan te krijgen, meubels krakkemikkig, geen sleutel gekregen, was kwijt..raamknop was afgebroken, het beddengoed rook zurig..wel maar helaas jonge gasten in het huisje ernaast die tot laat in de Jacuzzi zaten en hard praatte
Wel een prachtige plek aan het water met uitzicht op koeien..dat maakte een hoop goed...maar ik zou het niet aanbevelen...eigenaresse was er niet veel en slecht bereikbaar..wij zaten daar 12 13 en 14 juli 2025
Beste, Hartelijk dank dat je de tijd hebt genomen om je ervaring met ons te delen. Wat jammer om te horen dat het verblijf in het natuurhuisje in Hitzum niet aan je verwachtingen heeft voldaan. We begrijpen dat dit teleurstellend is geweest, zeker gezien de mooie ligging van het huisje. Het is absoluut niet de bedoeling dat je een accommodatie aantreft die niet schoon en verzorgd is. Ook het ontbreken van een sleutel, defecte onderdelen zoals een raamknop en een niet werkende televisie vallen niet onder de kwaliteitsstandaard die wij als platform nastreven. Wij nemen dit soort signalen serieus en willen deze feedback delen met de verhuurder, zodat er naar verbetering kan worden gekeken. Mocht je dit willen, zou je jouw boekingsgegevens dan met onze supportafdeling? Wat betreft de geluidsoverlast van de buren en het beperkte contact met de eigenaresse: we begrijpen dat dit invloed heeft gehad op jullie rust en verblijf. Een goede bereikbaarheid van de verhuurder en duidelijke communicatie zijn voor ons belangrijke voorwaarden voor een prettig verblijf. Ook hierover zullen wij in gesprek gaan met de verhuurder, zodra we jouw boekingsgegevens ontvangen hebben. Fijn om te horen dat jullie wel hebben kunnen genieten van de prachtige ligging aan het water en het uitzicht op de koeien. De natuurbeleving is iets waar we veel waarde aan hechten, en we hopen dat dit jullie verblijf in ieder geval deels heeft kunnen verzachten. We willen je bedanken voor je open en eerlijke feedback. Die is voor ons belangrijk om het aanbod op ons platform te blijven verbeteren. Mocht je verdere toelichting wensen of contact willen opnemen over je ervaring, dan staan we daar uiteraard voor open via onze supportafdeling. Met vriendelijke groet, Team Natuurhuisje
.png)
Na misverstand niet flexibel
Wij hebben eerder gehuurd via Natuurhuisje. Helaas nu na overleg misverstand totaal geen flexibiliteit. Een zakelijke mail terug. Het voelt voor ons niet goed om nog een keer te huren bij hun. De start van onze vakantie is nu eigenlijk al met een smet.
Wij huren vaak huisjes en jachten en hebben altijd te maken gehad met flexibele mensen. Helaas deze keer niet, dus wat ons betreft geen aanrader
Beste C, Bedankt voor je feedback. Wat ontzettend jammer om te lezen dat jullie ervaring deze keer niet is verlopen zoals gehoopt – zeker als eerdere boekingen via Natuurhuisje wel positief waren. We begrijpen heel goed dat flexibiliteit tijdens de voorbereiding van een vakantie veel betekent, en het spijt ons dat je dit nu hebt gemist. Bij Natuurhuisje proberen we altijd zorgvuldig om te gaan met bijzondere situaties en zoeken we waar mogelijk naar passende oplossingen. Helaas lukt dat niet altijd binnen de kaders waarbinnen wij moeten opereren, en dat kan – zoals in jullie geval – als zakelijk of inflexibel overkomen. Dat is uiteraard nooit onze bedoeling, en we nemen jullie ervaring daarom ook ter harte. Mocht je het fijn vinden om je situatie nog eens met ons te bespreken, dan staan we daar zeker voor open. Je kunt ons altijd bereiken via info@natuurhuisje.nl. We hopen dat jullie vakantie alsnog mooi verloopt, en misschien mogen we jullie in de toekomst toch nog eens verwelkomen. Met vriendelijke groet, Team Natuurhuisje
.png)
Zeer teleurstellende ervaring – onveilig verblijf en geen hulp van Natuurhuisje.nl
Wij hebben een uiterst vervelende ervaring gehad in het huisje “Paradijsvogels”, geboekt via Natuurhuisje.nl. Wat bedoeld was als een ontspannen verblijf eindigde in een gevoel van onveiligheid, frustratie en totale teleurstelling.
Wat ging er mis?
• We hebben acht minuten vastgezeten in het huisje door een defect slot waarbij de klink uit de deur viel.
• Het park bleek verlaten, zonder receptie, zonder andere gasten, zonder toezicht.
• De woning was vuil: spinnenwebben, vogelpoep op de ramen en vieze toiletten.
• Binnen was het extreem warm zonder ventilatie, en er waren geen gordijnen of enige privacy, terwijl er een pad direct langs het huisje liep.
• Bij aankomst was de verhuurder meerdere keren niet bereikbaar, ondanks de belofte van 24/7 bereikbaarheid.
En de service? Die was er niet.
De verhuurder was slecht bereikbaar en doet achteraf alsof het onze schuld was. Hoewel hij tijdens een telefoongesprek sprak over compensatie, kwam hier later niets van terecht. In plaats daarvan ontvingen we een mail vol wantrouwen en afwijzing.
En Natuurhuisje.nl?
We hadden gehoopt dat dit platform verantwoordelijkheid zou nemen, maar dat bleek ijdele hoop. Ze verschuilen zich achter “we hebben gemaild” en doen verder helemaal niets. Er wordt geen verantwoordelijkheid genomen, ondanks dat wij via hun platform hebben geboekt en betaald. Geen bemiddeling, geen opvolging, geen oplossing.
Kortom:
• Slecht onderhouden huisje
• Onveilige situatie
• Onbereikbare verhuurder
• Onbetrouwbaar boekingsplatform
Wij hebben het verblijf nog dezelfde avond verlaten na een rit van drie uur, en moesten onverrichter zake naar huis terugkeren. Geen enkele vorm van klantvriendelijkheid of compensatie ontvangen.
Ons advies:
Boek niet via Natuurhuisje.nl als je service of zekerheid verwacht. En blijf uit de buurt van het verblijf “Paradijsvogels” – tenzij je van onverwachte stress en verlatenheid houdt.
Beste Johan, Bedankt voor het delen van je ervaring. Wat ontzettend spijtig om te horen dat je verblijf in het natuurhuisje zo teleurstellend is verlopen. De combinatie van het defecte slot, het verlaten park, de slechte hygiëne, het gebrek aan privacy en de onbereikbare verhuurder heeft begrijpelijkerwijs voor frustratie gezorgd. We begrijpen je gevoel van onveiligheid én teleurstelling. Dit is absoluut niet de ervaring die wij onze gasten willen bieden. Als bemiddelend platform doen wij ons best om bij dit soort meldingen snel te schakelen en te bemiddelen tussen gast en verhuurder. We hebben jouw melding serieus genomen, contact gehad met de verhuurder en intern geëvalueerd hoe we onze opvolging verder kunnen verbeteren. We nemen je ervaring mee als belangrijke feedback en hopen dat je in de toekomst toch weer het vertrouwen kunt vinden om via ons een verblijf in de natuur te boeken – op een plek die wél voldoet aan onze standaarden én jullie verwachtingen. Met vriendelijke groet, Team Natuurhuisje
.png)
je wordt belazerd, en natuurhuisjes.nl doet niets
Wij zijn in LIBIN België geweest. Huisje lag midden in dorp. Kleine tuin, geen uitzicht. Er was o.a een hottub. Hebben wij zelf thuis ook, dus heerlijk. Na vakantie kregen we borg niet terug. Volgens eigenaar waren de honden in de hottub geweest, en hadden de wanden beschadigd. Wij hebben thuis ook een hottub, en de honden komen hier nooit in! Ook in vakantiehuis niet.
NATUURHUISJE.NL INGELICHT. DEZE DOEN NIETS!!!!!! Je mag het zelf met eigenaar uitzoeken. Eigenaar huisje stuurt geen foto's van schade toe. Ook niet aan natuurhuisjes.nl. Maar houdt wel de borg in. Natuurhuisjes.nl doet niets voor je! Je moet alles maar zelf regelen.
Waardeloze organisatie, BOEK NIET BIJ NATUURHUISJES!!!!!!!!!!!!! jE WORDT BELAZERD WAAR JE BIJ STAAT. DOEN NIETS MET JE KLACHTEN.
Ik ga juridische stappen ondernemen!
BOEK HIER NIET, BIJ KLACHTEN ZIJN ZE NIET THUIS!!!!!!!!!!!!!!!!!
Beste Eus, Wat vervelend dat je onze service op deze manier ervaren hebt. Natuurhuisje is een bemiddelende partij. Dit wil zeggen dat we gasten en verhuurders met elkaar in contact brengen, zodat zij een overeenkomst aan kunnen gaan voor de (ver)huur van een vakantiehuisje. Mijn collega heeft nadat je contact met ons opgenomen hebt de verhuurder gecontacteerd. Zij heeft aangegeven geen foto's en/of offertes aan te willen leveren en de borg niet aan je terug te willen betalen. Als wij geen beschikking hebben tot deze gegevens, dan kunnen we geen advies geven. Aangezien wij als Natuurhuisje een bemiddelende partij zijn en de overeenkomst voor de (ver)huur van een huisje, zijn wij niet verantwoordelijk voor de (terug)betaling van de borg. Als je een bezwaar wil maken, dan raden we je aan om de verhuurder te contacteren. Als je wenst juridische stappen te ondernemen, dan zal dit aan de verhuurder gericht moeten worden. Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Team Natuurhuisje
.png)
Trap er niet in lees de kleine lettertjes! ( de disclaimer dus)
Via Natuurhuisje geboekt n huisje met uitzicht van 40m2 op “erf” Blijkt n huisje zonder uitzicht van 30 m2 op met hoge heg afgeschermd plaatsje van lparkeerterrein Hokkerig, alles van kunststof, te klein voor n gemakkelijker stoel. Laat staan n vank..
En bij een klacht laat Natuurhuisje je zitten.
Een eerste routineuze meelevende zin en dan n verhaal dat er op neer komt dat je t maar zelf moet zien te regelen met de verhuurder.
Kortom: een verhuurbemiddelingsbedrijf dat de mensen die een huisje in de natuur willen als doelgroep heeft en dat zich verder in de kleine lettertjes onttrekt aan alle verantwoordelijkheid.
Mijn advies: check altijd of de aangeboden huisjes ook op andere bemiddelingssites staan. Of boek direkt bij de verhuurder.
Goedemorgen Jeannine, wat vervelend dat je onze service op deze manier ervaren hebt! We vragen onze verhuurders tijdens het aanmelden van hun accommodatie zo veel mogelijk informatie, zodat we voor onze gasten een zo duidelijk mogelijk beeld kunnen schetsen van het huisje. Daarnaast worden er foto's van het huisje toegevoegd en vind je een kaartje met de ligging van het huisje in de advertentie. Als je vindt dat een advertentie niet aan de normen 'Natuurhuisje' voldoet, dan mag je hierover natuurlijk contact met ons opnemen en zullen wij jouw advies intern meenemen. ^Team Natuurhuisje
.png)
Schandalige organisatie
Zeer nare ervaring met dit bedrijf. Wij boeken hier nooit meer.
Beste Tom, Wat vervelend om te horen dat je zo teleurgesteld bent in Natuurhuisje. Wanneer je een boeking maakt ga je akkoord met de voorwaarden van Natuurhuisje. Mocht je in dit geval willen annuleren gaat dit te allen tijde volgens de voorwaarden, hier kunnen we helaas geen uitzondering in maken. Mochten we nog met je mee kunnen kijken horen we dat graag. Je mag dan een mailtje sturen naar info@natuurhuisje.nl ^Team Natuurhuisje
.png)
"Bemiddeling" hoezoo?!
Op 27 mei heb ik via Natuurhuisje.nl een boeking geplaatst voor de periode 2 tot 6 september jl, een natuurhuisje in Monschau. Één van de afspraken in de voorwaarden van Natuurhuisje.nl is dat kort voor de datum van verhuur, 2 sept. de verhuurder contact zou opnemen met de huurder, zijnde ondergetekende, voor de noodzakelijke informatie, zoals sleuteloverdracht etc. Dit is niet gebeurd. Zodoende heb ik contact opgenomen met Natuurhuisje.nl. Men vond dat ik zelf maar via de e-mail contact moest opnemen met de verhuurder. Op mijn email naar de verhuurder kwam geen antwoord. Maandag 2 september toen maar gebeld naar Natuurhuisje.nl, nadat ik op mijn 2e e-mail naar Natuurhuisje.nl op die maandag nog geen antwoord had gekregen. Het bleek te gaan om een dubbele boeking. Vervolgens kreeg ik een e-mail van de verhuurder, die mij bevestigde dat het ging om een dubbele boeking (zonder zich hiervoor te excuseren) en dat ik dan maar genoegen moest nemen met een appartement in Monschau. Men boekt bij Natuurhuisje.nl voor een natuurhuisje, ik heb dit “aanbod” daarom afgeslagen en mijn bankgiro rekeningnummer doorgegeven voor restitutie van het betaalde bedrag, zijnde € 530,- Daarna niets meer van de verhuurder vernomen en zodoende maar weer gebeld met Natuurhuisje.nl. Inmiddels zijn we een aantal telefoongesprekken en weken verder en ben ik niets opgeschoten. In tegendeel, de gedachte dringt zich steeds vaker op dat ik door Natuurhuisje.nl aan het lijntje wordt gehouden. Natuurhuisje.nl komt afspraken over informatie feedback en te ondernemen acties niet na.
Beste Mark, Wat ontzettend vervelend dat je in eerste instantie geen contact hebt kunnen krijgen met de verhuurder. De verhuurder hoort inderdaad jou te informeren over eventuele sleuteloverdracht en verdere informatie. Nu is het zo dat wij de gast ook aanraden zelf contact op te nemen met de verhuurder. De verhuurder had helaas een dubbele boeking, hier wisten wij ook niet vanaf. Wanneer de verhuurder het huisje niet kan aanbieden dient de verhuurder zijn kosten aan je terug te betalen. Wij sturen de verhuurder hiervoor diverse mails. Natuurhuisje is enkel een tussenpersoon en kunnen enkel bemiddelen tussen gast en verhuurder. Gezien het huurcontract tussen gast en verhuurder is afgesloten is de verhuurder verantwoordelijk voor de terug betaling. Wanneer een verhuurder niet meer reageert kunnen wij helaas nog weinig betekenen. In zulke gevallen is het raadzaam zelf contact op te nemen met de verhuurder of verdere stappen te ondernemen. ^Team Natuurhuisje.
.png)
Waarschuwing
Dit is een waarschuwing voor mensen die via Natuurhuisjes.nl een housboat willenhuren in Warns, Friesland.
Vergewis te ervan dat alles op de boot klopt en in orde is, maak eventueel foto's en weiger de 150 euro borg. Dit omdat je grote kans hebt dat je beschuldigd wordt van absurde vernielingen aan de boot en je de borg dan zo wie zo kwijt bent. De borg is namelijk een leuk extra verdienmodel voor de verhuurders.
Trap ook vooral niet in hun geveinsde vriendelijkheid en laat je duur betaalde vakantie niet verpesten zoals bij ons wel is gebeurd.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Beste Ans, Wat vervelend dat je jouw verblijf op deze manier ervaren hebt! Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de verhuurder de borg inhoudt voor schade die jij niet veroorzaakt hebt. Heb je hierover al contact gehad met ons en/of de verhuurder? Mochten wij je hier nog bij kunnen helpen, dan horen we graag van je. Wij zijn te bereiken via info@natuurhuisje.nl. Met vriendelijke groet, Team Natuurhuisje
.png)
Huisje Schaefli in Mörel/Filet: heerlijke plek
Heerlijk huisje met lekker balkon, goede bedden, ruim voorzien van servies, pannen etc. Ligt mooi privé met heerlijk geruis van de Rhône. Op loopafstand van de trein en de kabelbanen. Toegang tot de 4 viewpoints van de indrukwekkende Aletsjgletcher. Veel wandelmogelijkheden. Dichtbij Brig voor shoppen en restaurants. Dik tevreden!
.png)
Natuurhuisje in Saint Silvain-Bellegarde. Les trois ponts.
Natuurhuisje in Saint Silvain-Bellegarde
Gezien het feit dat mijn review gerectificeerd moest worden na verblijf in natuurhuisje les trois ponts saint silvain bellegarde hier mijn originele beoordeling die niet op de site mag.
Reken niet op hulp bij het verkrijgen van restitutie. Als de verhuurder weigert sta je nergens. Weg 1350 euro..
Waardeloze eigenaren. Na 12u vertrokken terwijl we een week geboekt hadden. Veranderen de voorwaarden voor verblijf terwijl je aanwezig bent en liegen er vervolgens over wanneer je natuurhuisje contacteert. Overeengekomen hier met de (goed opgevoede) honden te verblijven. De eerste 5 minuten van ons verblijf bestonden uit een uitvoerige reprimande van de eigenaresse. Honden moesten ineens aangelijnd zijn gedurende het hele verblijf, liegt dat er zaken door de honden vernield zouden zijn terwijl dat zeker niet het geval is.
Ontzettend vijandig en ongastvrij. Deze mensen zijn niet geïnteresseerd in een fijn verblijf bieden voor gasten maar alleen in knaken rapen voor zichzelf. Eerdere recensies die op airbnb & natuurhuisje geschreven zijn allemaal van vrienden en berusten zeker niet op hoe het werkelijk is. Een donker, sfeerloos hol zonder uitstraling en comfort... Al hadden we het daar zonder problemen een week mee kunnen stellen, meer dan een half etmaal met deze vrouwelijke host doorbrengen bleek een onmogelijke opgave.
les trois ponts saint silvain bellegarde
Beste Reinier, jammer om te horen dat je teleurgesteld bent in ons. Wanneer gasten en verhuurders er samen niet aan uitkomen, zijn wij er om te bemiddelen. Echter wil dat niet zeggen dat we kunnen garanderen dat gasten bijvoorbeeld een compensatie krijgen. Als een verhuurder besluit geen compensatie te willen geven, dan houdt het voor ons helaas op. We hebben in deze situatie meerdere keren contact gehad met de verhuurder maar dat heeft helaas niet geleid tot een gewenste oplossing. Uiteraard mogen gasten een review schrijven, echter dient deze wel te voldoen aan bepaalde richtlijnen. Jouw originele review voldoet daar helaas niet aan waarom we die hebben moeten verwijderen. Inmiddels heb je een aangepaste review geplaatst. Met vriendelijke groet, ^Team Natuurhuisje
.png)
annulatie door woningeigenaar geen 100% restitutie door natuurhuisje.nl
Annulatie door eigenaar van de vakantiewoning 7 dagen voor geplande datum ontvangen per mail. nog geen bericht van natuurhuisje.nl. die volgt pas nadat ik hun mail stuur en om opheldering vraag. aanbetalingen worden snel terug betaald echter met inhouding van de natuurhuisje.nl commissie. volgend antwoord ontving ik van natuurhuisje.nl:
Ik begrijp dat je zou willen dat wij de commissie aan je terug betalen, echter is dit iets wat we helaas niet zullen doen. Zoals eerder aangegeven dient dit vanuit de verhuurder te komen. Ik heb de voorwaarden voor verhuurders nog even toegevoegd in de bijlage, hetgeen waar deze verhuurder mee akkoord is gegaan.
Ik heb nooit een bedrag aan de verhuurder overgemaakt alleen aan natuurhuisje.nl en ben van mening dat natuurhuisje.nl hierin moet tegemoetkomen cq dit moet vorderen bij de verhuurder van het huisje.
Hierop echter nooit geen antwoord meer mogen ontvangen en verhuurders voorwaarden is iets tussen natuurhuisje.nl en eigenaar lijkt mij.
natuurhuisje.nl commissie is schijnbaar voor dit bedrijf belangrijker dan het ongemak of de klanten tevredenheid.
Dus let op: Bij annulatie zelfs door de woningeigenaar volgt er dus geen 100% restitutie vanuit natuurhuisje.nl. In dit geval €108 schade geleden en over het last minute en om boeken ongemak nog maar te zwijgen.
Beste Gabriel, De verhuurder van het door jouw geboekte huisje heeft helaas jouw boeking moeten annuleren vanwege waterschade. In onze algemene voorwaarden, waarmee je akkoord bent gegaan op het moment van boeken, staat het volgende vermeld: 'De verhuurder mag een boeking niet annuleren, tenzij het echt niet anders kan, bijvoorbeeld als het natuurhuisje is afgebrand. De verhuurder dient na annulering de door jou gemaakte kosten terug te betalen'. Helaas kon de verhuurder geen gasten plaatsen in het huisje en heeft jouw boeking moeten annuleren. In de voorwaarden staat ook vermeld dat wij geen partij zijn tussen de huurovereenkomst, die wordt afgesloten tussen gast en verhuurder. Wij zullen helaas niet de commissiekosten aan je terug te betalen, dit dient de verhuurder te doen. Omdat de overeenkomst niet met ons is maar met de verhuurder, kan enkel jij (gast) verdere stappen ondernemen tegen de verhuurder. Mochten we je nog ergens anders mee kunnen helpen, dan horen we het graag. ^Team Natuurhuisje
.png)
Leuk huisje, vieze nasmaak…
Wij verbleven in een leuk huis, het Boshüsli in Lutterzand, en hadden ondanks achterstallig onderhoud een mooie week. Wij meldden de eigenaresse tussentijds de problemen die wij aantroffen, zodat ze er iets aan kon laten doen. Reactie: fijn dat jullie het melden, dan kan ik het oplossen….
Na thuiskomst werden we gebeld, de eigenaresse beschuldigde ons van het achterstallig onderhoud en hield borg in. Dus we werden als leugenaar bestempeld en dat voelde als belediging. We hielden een vervelende nasmaak over aan deze week! De organisatie Natuurhuisje doet er niets aan, behalve poeslieve reacties schrijven.
Beste Lia, fijn om te horen dat je een prettig verblijf hebt gehad in Lutterzand! Jammer dat jullie bij thuiskomst verrast werden door een telefoontje van de verhuurder. Wij hebben contact gehad met jou en met de verhuurder en beide verhalen gehoord. Helaas komen beide verhalen niet met elkaar overeen en heb je samen met de verhuurder afgesproken dat de helft van de borg wordt ingehouden en dat jullie beide het erbij willen laten. Met vriendelijke groet, Team Natuurhuisje
.png)
Annuleren kost de verhuurder geld
Mijn woonark heeft al vele gasten ontvangen
Het annuleringsbeleid van NH is bizar. Een gast mag bij mij 6 maanden van te voren reserveren maar kan alleen maar binnen 24 uur annuleren anders worden de kosten voor commissie aan NH en aabetaling niet teruggestort.
Ik had een verkeerde prijs voor het hoogseizoen berekend en kwam niet tot een overeenkomst met de gasten. Zij hadden inmiddels een ander huisje gevonden en uiteraard zou ik ook de aanbetaling terugbetalen aan de gasten. Maar ik moest ook de commissie aan NH betalen
De reservering was 6.maanden voor aanvang gedaan. In de coronaperiode heb ik veel, echt veel commissie verdiend voor NH en dit was de beloning. Ik heb aangegeven niet meer met NH te willen werken en met deze dreiging trok men de claim in. Bij airbnb word je als verhuurder met goede resultaten en reviews beloond met een waardering als superhost op de website en ik heb al 2x keer een voucher ontvangen van 100 dollar om te gebruiken bij een boeking voor mijzelf.
Bij NH is het andersom.
Goedemorgen Marie Louise, Wanneer verhuurders zich aanmelden op onze website gaan zij akkoord met onze leveringsvoorwaarden. In die voorwaarden staat onder andere dat wanneer een verhuurder een boeking niet meer kan aanbieden, dit zelf met de gast afhandelt en wij wel de commissie in rekening brengen. Bij ons dienen verhuurders zelf hun prijzen etc. in te voeren. Gasten kunnen dan een boeking maken voor een bepaalde prijs en wanneer de boeking is geaccepteerd, is die prijs bindend. Indien de prijs niet klopt mag je uiteraard overleggen met de gast om te kijken of de gast extra zou willen bijbetalen maar dit is de gast niet verplicht. In dit geval was de gast niet akkoord met de prijs en had inmiddels een ander huisje geboekt. Na veel contact is er bij ons ook een miscommunicatie ontstaan en had je aangegeven de boeking dan toch voor de geboekte prijs door te willen laten gaan. Om die reden hebben wij besloten om de commissiekosten terug te betalen aan de gast. Met vriendelijke groet, Team Natuurhuisje
.png)
Na 4,5 maand geannuleerd door dubbele boeking
Vier en een halve maand na onze boeking van het Eekhoorn huisje in Westouter werden wij gebeld dat er een dubbele boeking was en dat onze boeking werd geannuleerd. We moesten maar opnieuw boeken in een periode die nog vrij was. Een vergelijkbare vakantiewoning was niet meer te vinden en we moesten een veel duurdere vakantie boeken. Er was geen gesprek over een compensatie of oplossing mogelijk.
Beste Eric, we vinden het erg vervelend dat er een dubbele boeking is ontstaan! Zodra de verhuurder dit heeft ontdekt heeft zij gelijk contact met je opgenomen om te kijken of de boeking verplaatst kan worden. Helaas was dit voor jou geen mogelijkheid en is de boeking geannuleerd. We hebben met je meegekeken voor een ander huisje maar hierin zat helaas niets voor je tussen. De verhuurder betaalt de kosten die overeengekomen zijn in de bevestiging aan je terug. Als je openstaat om te verblijven in een huisje in een andere regio/naast gelegen regio dan mag je ons mailen op info@natuurhuisje.nl. Wij kunnen dan nog met je meekijken naar een alternatief. Met vriendelijke groet, Team Natuurhuisje
.png)
Belazerd
Een reservering aangevraagd voor Bergschenhoek Natuurhuisje 54417.
Na 2 dagen werd de reservering bevestigd door natuurhuisje.nl en de verhuurder.
De kosten overgemaakt.
Weer 2 dagen later kwam een mail van de verhuurder dat ze dubbel geboekt hadden en dat ze gasten voor de hele maand april hadden.
Natuurhuisje.nl vindt dat hen dit niet aan gaat.
De verhuurder laat niets meer van zich horen.
Beste meneer Ubachs, we vinden het onwijs vervelend dat jouw boeking na het accepteren, alsnog niet door heeft kunnen gaan. De verhuurder was in de veronderstelling de kalender geblokkeerd te hebben maar dit bleek helaas niet het geval te zijn. Dit vindt de verhuurder ontzettend vervelend en biedt hier ook haar excuses voor aan. Wij hebben gelijk gezocht voor een alternatief voor je en zorgen dat je uiteraard weer het bedrag terug ontvangt. Met vriendelijk groet, Team Natuurhuisje.
.png)
Slecht!
Meerdere keren na veel speurwerk geboekt bij Natuurhuisje.nl telkens weer: AFGEWEZEN
reden? verhuurder had agenda niet op orde.
Hoe dan? Dat mag misschien één keer maar constant?
Overslaan is het devies!
Beste Ruud, Wat ontzettend balen dat je meerdere boekingsaanvragen hebt gedaan maar deze door de verhuurders zijn afgewezen. We vragen verhuurders om de kalender zo goed mogelijk up to date te houden om situaties als deze zo veel mogelijk te voorkomen. Helaas zijn we wel echt afhankelijk van onze verhuurders gezien wij niet de eigenaren zijn van de huisjes maar de verhuurders zelf. Mochten we je verder kunnen helpen, dan mag je contact met ons opnemen via info@natuurhuisje.nl. Met vriendelijke groet, Team Natuurhuisje
.png)
Niet transparent, annuleren is chaos
Verschrikkelijk! Als je de annuleringsverzekering betaald, je sluit een verzekering bij een verzekeringsmaatschappij. Je krijgt geen contract, toch is dat een legal document die je moet wel krijgen. Ik moeste mijn verblijf annuleren, ik wilde mijn geld terug. Je krijgt een annuleringsnota met bijna geen info, verzekeraar vraagt zoveel info die je niet heb. Alles heb ik ingevuld, ben echt benieuwd wat volgt. Heb natuurhuisje gebeld, meid van klantenservice zegt dat ik ben eerst die ooit problemen had gehad haha! Never again Natuurhuisje.nl, never ever.
Goedemorgen Lea, Wij werken samen met de Europeesche Verzekeringen en hebben voor jou daar een annuleringsverzekering afgesloten. Zij stellen hier bepaalde voorwaarden aan, niet elke reden is voldoende om het geld vergoed te krijgen. De voorwaarden kun je inzien op het moment dat je een annuleringsverzekering wilt toevoegen aan je boeking. De boekingsbevestiging is het polisblad, hierop staat ook het polisnummer wat je nodig hebt voor de verzekeringsmaatschappij. De Europeesche Verzekeringen zal jouw schadeclaim in behandeling nemen. Met vriendelijk groet, Team Natuurhuisje
.png)
Onbetrouwbaar
Ik heb recentelijk twee boekingsaanvragen gedaan die beiden werden afgewezen. Blijkbaar is de website niet op orde. Ik ben benieuwd of mijn derde (en laatste poging) wel het gewenste resultaat oplevert.
Goedemiddag Peter, Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat de boekingsaanvragen werden afgewezen! We vragen aan verhuurders de kalender en prijzen altijd up to date te hebben. Dan is het natuurlijk vervelend als dit niet gebeurd is bij verhuurders. Mochten we je verder kunnen helpen met jouw derde boeking of kunnen zoeken naar een ander huisje horen we het graag! Met vriendelijke groet, Team Natuurhuisje
.png)
Huisje Patersmoer in Strijbeek
Wij hebben net een heerlijk lang weekend gehad in een schattig huis genaamd Patersmoer in Strijbeek. Leuke locatie aan een pannenkoekenhuis en waar je direct het bos en Heide op kunt wandelen.
Alles is aanwezig en het was schoon. De kachel stond lekker aan, de bedden waren opgemaakt. Wij hebben ons uitstekend vermaakt. Voor herhaling vatbaar.
.png)
Nooit gaan boeken bij Natuurhuisjes.nl
Had een huisje geboekt voor de periode 12//8/2023 t/m 19/8/2023 op 14/11/22 en op 17/11/22 geannuleerd. Aanbetaling van € 220,50 kwijt. Volgens de annuleringvoorwaarden staan ze in hun recht maar als je binnen 3 dagen een vakantie annulleerd voor over 8 maanden had ik wel enige coulance verwacht omtrent de terugbetaling.
Goedemiddag Wim, Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat je de boeking hebt moeten annuleren! Bij een annulering hanteren we inderdaad de reguliere annuleringsvoorwaarden. Nadat een verhuurder een boeking heeft goedgekeurd heb je 24 uur de tijd om een boeking kosteloos te annuleren. Na de 24 uur worden de annuleringsvoorwaarden gehanteerd. Daar kunnen we helaas niet van afwijken. Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Team Natuurhuisje
.png)
Goede ervaringen, gelukkig.
In tegenstelling tot veel van de vermelde klachten, hebben wij, als verhuurder, hele goede ervaringen met NH.
Hebben nu 4 jaar met hun van doen en is prima bevallen en als ik zie hoeveel ID's er zijn (tegen de 600.000?) dan zegt dat ook wat over NH en denk dat het meest positiviteit is en goed bevalt.
Het belangrijkste voor ons is om eerlijk te blijven, te bieden wat je zegt te zullen bieden en als zich een probleem voordoet, en dat overal in elke sector voor, oplossen en trachten om het in goede harmonie op te lossen. In NH hebben wij hierin een goede partner gevonden. Dat er commissie wordt gerekend is logisch. Zij maken ook kosten, adverteren, doen de administratie (waar jezelf dan niet achter aan hoeft te zitten), loonkosten etc. en reageren vrij snel.
De meeste huurders zijn fijne mensen en daar doe je het voor en af en toe die mindere gast(en) die neem je op de koop toe want er zitten ook slechte huurders tussen die bijvoorbeeld de regels niet lezen en lak hebben aan alles.
Beste Mathilda, wat een mooie recensie! Heel fijn om te horen dat je tevreden bent over ons, daar doen wij het voor. Fijne dag vandaag! Met vriendelijke groet, team Natuurhuisje.
.png)
Schattig huisje
Wij verbleven 3 dagen in het natuurhuisje 63266 in uddel. Het contact met de eigenaresse was heel goed, snel antwoord op mijn vragen vooraf. Alles was prima in orde en vooral heel schoon. De bedden sliepen perfect , het huisje was van alles voorzien. Je loopt zo van het huisje het bos in ,wat onze hond geweldig vond. Leuke wilde tuin om het huisje met een leuk buiten zitje. Het was bloedheet buiten dus de airco was een fijn pluspunt ,heerlijk geslapen. We komen hier graag nog eens terug.
natuurhuisje 65598 in Well Limburg
we zijn van vrijdag 8 tot vrijdag 15 augustus in dit natuurhuisje geweest.wat een FANTASTISCHE VAKANTIE hebben we gehad alleen de mooie ,gezellige tuin al.met de kippetjes,de hond Lobke en de kater Gijs en de poes.Een mooie grote notenboom waar het eronder zitten in de schaduw goed vertoeven was WAT EEN RUST .ENORM BEDANKT NANETTE EN RIKUS VOOR DE GEZELLIGE GESPREKJES.,het huisje van jullie voldeed aan alle wensen.we namen met VEEL PIJN IN ONS HART AFSCHEID VAN DEZE MOOIE PLEK.KOMEN GAUW WEER TERUG.
Liefs Joke en Antoon Ebbelaar uit Muiden.