Azalp.nl ervaringen

( 2 Ervaringen )

Azalp.nl is reeds vanaf 1998 actief en verkoopt met succes, uitsluitend via internet, allerhande goederen voor in en om het huis. Het bedrijf is gespecialiseerd in blokhutten/tuinhuizen, zwembaden, jacuzzi’s en sauna’s.
Azalp.nl heeft géén winkelpand en/of showroom, mede daardoor zijn ze in staat ongewoon scherpe prijzen te hanteren. Daarnaast worden alle artikelen zonder bezorgkosten thuis afgeleverd!

Sinds jaren is Azalp.nl aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg.

Het staat de klanten (voor vrijwel alle artikelen) vrij om te betalen bij aflevering, Azalp.nl brengt hiervoor geen extra kosten in rekening. Er kan uiteraard ook met iDEAL worden betaald. Voor alle artikelen geldt dat deze gratis worden thuisbezorgd.

Ervaringen (2)


Gebruiker Richard van galen
25 maanden geleden
Richard van galen

Tuinhuisje met schade

Wat één ellende had voor dit weekend een tuinhuisje nodig bestelde er een 709 euro was overal beschadigd heb hem met veel moeite in elkaar gezet neem contact op met de klantenservice moet ik hem helmaal uitelkaar halen zeggen ze dan wil ze nieuwe onderdelen opsturen duurt zo 10 dagen ongeveer of kon kiezen 30 euro te nemen echt om te lachen 30 euro is 4%


Gebruiker Thierry B
32 maanden geleden
Thierry B

Slechte ervaring, waardeloze winkel, top helpdesk

Na vele tuinhuizen te hebben bekeken was onze keuze op een model van azalp gevallen.
We kozen dit tuinhuis vooral voor de overdekte "veranda".
We kozen onze gewenste opties en bestelde het tuinhuis.

De bestelling verliep vlot, vervolgens kregen we een mail dat alles verzonden werd zodra de betaling ontvangen was.
Enkele dagen later kregen we mail dat de betaling ontvangen was en dat binnen 1-2 weken (vermoedelijk 2 vanwege corona) onze bestelling geleverd ging worden, meer info ging nog volgen.
Anderhalve week later nog niets vernomen, dus even contact opgenomen, want uiteraard willen we zorgen dat er iemand aanwezig is als het geleverd werd.
we kregen te horen dat de overdekte veranda vertraging had opgelopen maar dat het ofwel dinsdag of wel vrijdag ging geleverd worden.
Op woensdag kregen we te horen dat er vrijdag geleverd ging worden.

Op vrijdag kwam de leverancier langs.
Hij zette de lading mooi op onze oprit vermelde dat onze ontvangstbon in de verpakking zat en vertrok.
Mijn vrouw en ik begonnen aan het uitpakken van het tuinhuis, want we wouden dit natuurlijk niet op de oprit laten liggen.
Het viel ons meteen al op dat al het hout in de plastiek volledig nat was. (minpunt 1)

Op zaterdag begonnen we er dan aan, we gingen het tuinhuis in elkaar zetten.
Dit ging vlot, al moet er wel gezegd worden dat de handleiding op de website verschilt met de handleiding die in de verpakking zat.
Enkele dingen vielen ons op tijdens het in elkaar zetten.
Op bijna elk houten onderdeel zat schimmel, dit valt natuurlijk te linken aan het feit dat het hout volledig nat was bij levering. (minpunt 2)
Ook was het bijgeleverd slot volledig verroest (het leek wel of ze dit uit de titanic hebben gerecupureerd) en de bijgeleverde nagels voor het dak vast te nagelen waren volledig verroest in de verpakking (minpunt 3)

Het grootste minpunt moest nog komen...
We zijn klaar met het tuinhuis in elkaar zetten en zetten een stapje terug en zien dat de veranda een geheel ander model is dan hetgene wij besteld hebben...
We controleren even de foto's op de site, en hier zien we inderdaad het model dat wij graag hadden gehad, we kijken naar het in elkaar gezette tuinhuis, dit is een verschillend...
Buiten dat dit er minder "mooi" uitziet kan dit ook niet anders dan minder stabiel zijn. (minpunt 4)
We namen contact op met de helpdesk (hierover later meer) en Thomas van Azalp heeft ons sindsdien verder geholpen.
Er werd toegegeven dat de leverancier van azalp dit type nietmeer levert...
Dit is dus gewoon bedrog in mijn ogen, op de site staat een mooier model, en je levert (zelfs zonder dit met de klant te bespreken) een ander model...
Om deze reden alleen al raad ik iedereen af om ooit iets bij azalp te kopen!

We hebben onze andere minpunten met Thomas van de helpdesk besproken.
De enige reden dat ik azalp nog 2 pluspunten geef is vanwege Thomas, als Thomas er niet had geweest had dit een 0 geweest op elk vlak.
Thomas heeft ten alle tijde vriendelijk geweest en actief mee gezocht naar een oplossing.
Ook via deze weg wil ik Thomas hiervoor nogmaals bedanken.

De oplossing die zijn voorgesteld voor onze minpunten:
Voor het natte hout en de schimmel hebben we 2 potten Beits opgestuurd gekregen om het hout mee te behandelen.
Voor het verroeste slot is een nieuw opgestuurd.
Voor het foutieve tuinhuis is een klein bedrag teruggestort, al vinden we dit nog steeds veel te weinig, echter het gehele tuinhuis uiteen halen en dan betalen voor terug te sturen is ook niet de oplossing.

De samenvatting van onze ervaring met azalp is dat ik dit bedrijf ten alle tijde zal afraden bij iedereen die naar me wil luisteren.
Eeen waardeloos bedrijf dat slechte kwaliteit levert en zelfs randje bedrog doet.
Enkel de helpdesk is er iets waard.