Natuurhuisje.nl ervaringen
Natuurhuisje is een online portal waar particuliere verhuurders hun vakantiehuizen in de natuur kunnen verhuren en waar geïnteresseerde gasten deze huizen kunnen boeken. Gast en verhuurder komen hier samen en delen, samen met de medewerkers van Natuurhuisje.nl, hun liefde voor de mooiste plekjes in de natuur. Via een Nederlandse en Belgische website biedt Natuurhuisje vakantiegangers een grote dosis inspiratie voor een vakantie op de meest toffe plekken in de Europese natuur. Ongerepte plekken die erop wachten om nog ontdekt te worden.
Wat heeft Natuurhuisje te bieden?
Stel je eens voor: wakker worden door het gezang van vele vogels, ontbijten op jouw eigen terras met uitzicht over akkers en bossen en daarna de schoenen aan voor een flinke wandel- of fietstocht langs het nabijgelegen meer. Dát is vakantie vieren in een natuurhuisje! Alle vakantiehuizen op de website van Natuurhuisje.nl voldoen aan de volgende criteria:
-Ze liggen midden in de natuur;
-Ze liggen weg van de massa;
-Ze liggen niet op (grootschalige) vakantieparken.
Waar andere vakantiehuizen aanbieders zich voornamelijk focussen op de kwantiteit van hun aanbod, kiest Natuurhuisje er juist voor zich te focussen op vakantielocaties midden in de Europese natuur. Omdat Natuurhuisje zich specifiek richt op locaties van vakantiehuizen en daarmee op de kwaliteit van het aanbod, worden nieuwe aanmeldingen van vakantiehuizen streng geselecteerd. Alleen de vakantiehuizen die qua ligging matchen met het concept van Natuurhuisje, worden aangemerkt als zijnde ‘natuurhuisje’ en krijgen een advertentie op de website.
Ervaringen (68)
.png)
Review niet geplaatst
Onlangs een huisje gehuurd via Natuurhuisje.nl en mijn negatieve review is gewoon weg niet geplaatst ! Geen betrouwbaar tussenpersoon boekingsburo dus!! Niet boeken, kijk maar even verder.
.png)
Oneerlijke organisatie
Recensies worden aangepast en verwijderd. Als de huurder dit in de gaten krijgt wordt er als reden aangegeven dat dit *per ongeluk* is gebeurd.
.png)
Privacy schending
Als klant, een betalende klant, die niet tevreden is en dit uit verwacht je dat er goed naar je geluisterd wordt.
Het is dan ook jammer te ervaren dat de klantenservice van natuurhuisje, weinig klant gericht is.
Wij hadden het geval dat we een huisje hadden gehuurd, wat niet naar onze wens was. Het lag 8 kilometer naast een Kern centrale, Kern centrale Paluel, wat je niet verwacht als je bij natuurhuisje.nl iets boekt.
Ook verwacht je, wanneer je huur betaald, en iets huurt in de winter dat het huisje verwarmd is.
Als dit met een houtkachel is, dat er dan voldoende hout is om de boel te verwarmen. Dit was ook niet het geval.
Wij hebben voor onze eigen stookkosten betaald. Gekookt hebben we ook op de houtkachel, want de kookplaat deed het niet. Ook van ons betaalde hout. Het feit dat het huisje niet was schoon gemaakt, oud vies, en ranzig was, maakte de situatie niet beter.
De schoonmaak kosten zijn terug betaald, en terecht, maar de kosten van het hout zijn bij lange na niet in het geheel terug betaald.
Dit hebben we natuurhuisje laten weten.
Het feit dat er een prive foto van mij, waarvoor ik geen toestemming heb gegeven werd gebruikt, om mij wederom in een hoek te plaatsen en aan te tonen dat ik eigenlijk ten onterechte een klacht in diende, want je hebt het toch leuk gehad, ga je ethisch wel heel erg ver.
Prive foto's van het internet plukken en die zonder toestemming voor je eigen gewin gebruiken is schending van iemands privacy.
Het feit dat ik en mijn man het fijn hebben gehad, staat los hoe wij het verblijf in het gehuurde huisje hebben ervaren. Je wilt namelijk niet blijven hangen in negativiteit, je bent op vakantie en je wilt het leuk hebben.
Dat je achteraf een dikke vinger krijgt van de verhuurder, en de klanten service van natuurhuisje niet ingaat op het probleem, maar vooral het weer terug legt bij jou, je privacy daarvoor wordt geschonden, is in mijn optiek verre van service en klant gericht.
Geen enkele keer in de emails is naar voren gekomen dat ze iets gaan doen over het feit dat het huisje naast een kern centrale ligt, informeer de mensen hierover. Het feit dat dit huisje so wie so op de site staat vind ik twijfelachtig hoezeer ze de natuur in acht nemen.
Ook had ik meer daadkracht verwacht dat ze de verhuurder aan zouden spreken over het feit dat wanneer gasten huur betalen, dat het daar bij dient te blijven en geen verborgen kosten gemaakt dienen te worden voor de gasten, en wanneer dit onvoorzien toch gebeurd, deze in zijn geheel terug betaald dienen te worden.
Blijven herhalen dat je het vervelend vind dat wij ons verblijf niet optimaal hebben beleefd, daar hebben wij als benadeelde klant geen ene fluit aan
.png)
Aansprakelijkheid
Ik had een huisje gehuurd voor 6 dagen maar ben na 3 dagen weggegaan.
Verschrikkelijke schimmellucht en geloei van een giga afzuiginstalatie.
Verhuurder dag 2 attent op gemaakt maar die deed niks.
Natuurhuisje op de hoogte gebracht maar die verwees mij naar de huurder.
Ik heb om restitutie van de helft van het huurbedrag gevraagd.
Beide gingen daar niet op in.
Ik heb toch besloten om mijn rechtsbijstand verzekering in te schakelen en daar kreeg ik meteen te horen dat natuurhuisje.nl wel degelijk aansprakelijk is omdat de boeking én betaling via hun loopt.
Dus laat je niet afwimpelen door natuurhuisje.nl !!
.png)
Onbetrouwbaar
Wanneer je er achter komt dat jouw gehuurde huisje een huis is van Bel villa
En natuurhuisje dus meewerkt /samenwerkt met dit Corona ontkennende verhuurbedrijf , waar wij vanwege de maatregelen volgens hen niet hoefden te annuleren en zowel geen voucher als geld terugkregen en mij dan in zogenaamde “ klantvriendelijke” mails vertellen heeeeeel erg vervelend te vinden, maar ja...niets te kunnen doen, want ja iedereen heeft zo zijn eigen regels...
Ze geven op deze manier dus aan dat zij ook covidontkenners zijn en erg graag samen willen werken en tussenpersoon willen zijn voor Bel villa. Let op mensen huur niet bij natuurhuisje is 1 pot nat met alle andere malafide verhuurbedrijven. Gewoon n tussenbedrijfje dat oneerlijk geld wil verdienen
.png)
Geldprofiteurs
Die crisis komt ze wel goed uit hoor. 10%teruggeven terwijl wij niet eerder konden annuleren, het zou gewoon doorgaan totdat er weer een nieuwe persconferentie kwam. waar blijft die andere 90%? Ja ik hun zak. Das lekker geld verdienen
.png)
Lees de kleine lettertjes!
Mooie site, mooie huisjes, maar een waardeloos beleid als het gaat om annuleren... Wij hadden van tevoren een annuleringsverzekering erbij geboekt. Nu blijkt achteraf dat we slechts 10% terug krijgen! Waar gaat de andere 90% dan heen? Ja, dat zouden we bij de Europeesche Verzekeringen moeten terughalen. Alleen die vergoeden het niet...
Dag geld...
.png)
NIET BOEKEN!!
Helaas bleek het huisje niet beschikbaar, wel trekken we aan het kortste eind.. Ons geld niet volledig retour ze hebben de bemiddelingskosten niet terug betaald die meoten we maar bij de verhuurder verhalen.. Bijna 500 euro!!!
.png)
Oldeberkoop - Natuurhuisje - Vuil huis - verwilderde tuin - geen hulp vanuit Natuurhuisje - oneerlijke verhuurder
We huurden vakantiehuis in Olderbekoop via Natuurhuisje. Bij aankomst bleek het huis smerig, vuil, tuin verwilderd. Absoluut niet ok ! foto's mogen opgevraagd worden als bewijs. Kwestie van duidelijk te maken dat ik niet overreageer. Haar in de bedden, haar in de frigo, haar in de badkamer, onkruid 50 cm hoog... ongelofelijk.
Natuurhuisje wou onze geen beding tussenkomen in het geschil. Na het zien van de foto's ben ik zeker dat niemand wil slapen in het huis. Zeker niet na het betalen van een weekprijs van 1600 €. Intussen zijn we nog steeds 1000 € kwijt. De verhuurder wil maar een klein deel terugbetalen. Natuurhuisje heeft alle foto's doorgekregen. Ze begrijpen de situatie, blablabla maar doen niks. Zij laten toe dat een verhuurder op deze manier zijn verantwoordelijkheid niet opneemt en laat dergelijke praktijken toe. Ongelofelijk ... ze moesten de verhuurder verplichten van de huursom terug te storten en hen nog een dikke boete laten betalen. Maar wat doen ze ? Niks..
gewoon aan de zijlijn blijven kijken. Waardeloos.
Ik zeg niet dat alle verhuurders op natuurhuisje slechte verhuurders zijn maar als een verhuurder zo zwaar faalt, dan neem je ook als platform je verantwoordelijkheid.
.png)
Kijk eens op de site Nederlander voor Nederlanders in Frankrijk en lees daar hoe Natuurhuisje omgaat met de verhuurders. Te bar en boos voor woorden: dus geen zaken meedoen.
Vooruitbetaalde toeristenbelasting en schoonmaakkosten werden ingehouden na een annulering. Dat riekt naar oplichting want de gemeente krijgt het niet/wil het niet hebben en schoonmaken na vertrek als je er niet bent geweest?
.png)
Boekingskosten door huurder
Ik heb restitutie gevraagd voor door mij betaalde boekingskosten.
Natuurhuisje eet van twee wallen! Deze kosten worden ook in rekening gebracht bij de verhuurder.
Inmiddels is Natuurhuisje gestopt met het in rekening brengen van deze kosten aan de huurder.
Op mijn laatste twee mails aan Natuurhuisje Wordt gewoon niet meer gereageerd.
Fatsoensnormen?
.png)
Waardeloze organisatie
Ik had bij natuurhuisje.nl voor de tweede keer t zelfde huisje geboekt voor een weekend en direct 275 euro aanbetaald. Zes weken van tevoren vroegen ze mij om t restant te betalen. Dit verzoek werd binnen twee dagen herhaald l. Aangezien ik niet direct hierna had betaald ( ik had er mail even nog niet gezien) besloot Natuurhuisje een dag later mijn boekiing te annuleren enz e weigeren nu om mijn aanbetaling terug te betalen. Ik vind dit echt beneden alle peil!
.png)
Boek niet via Natuurhuisje.nl als je toe bent aan rust en ontspanning!
De positieve reviews van Natuurhuisje.nl zijn alleen maar te danken aan goede verhuurders. De bemiddeling van Natuurhuisje.nl tussen de verhuurder en gast is belachelijk slecht.
Natuurhuisje.nl is niet of nauwelijks bereikbaar voor zowel gasten als verhuurders. Niet bereikbaar voor dringende zaken en wijst alle kritiek hierover af. Ene keer is excuus dat er vanwege coronamaatregelen niet kan worden gebeld (waarom niet?) en de andere keer is het weer te druk. Minimaal een week moet te rekenen om een reactie via email te ontvangen (lees: géén oplossing voor je probleem!)
Natuurhuisje.nl harkt een groot deel van de commissie van de verblijven binnen en doet, qua dienstverlening hier minimaal werk voor (aanbod website en betaalverkeer - problemen met betalingen worden niet opgelost). Hoe kan Natuurhuisje.nl verblijven blijven aanbieden en zelf niet bereikbaar zijn?
Het is echt schandalig en jammer van zo'n mooi concept. Na het boeken of verhuren door Natuurhuisje.nl ben je als verhuurder en als gast zéker toe aan een vakantie in de natuur, maar dan zonder bemiddeling van Natuurhuisje.nl!
.png)
De waarheid in mindere tijden
Als er geen bijzonderheden zijn, dan gaat alles vloeiend. Maar o wee als er een kink in de kabel komt. Dan leer je de ware aard kennen van bedrijven zoals natuurhuisje.nl.
Totaal geen empathie richting klant die niet op vakantie kunnen door de crisis. Zij zijn puur uit op geldelijk belang.
Door zich geweldig te profileren door boompjes te planten in een ver land, denken ze heel natuur- en mensvriendelijk over te komen. Wanneer gaan de bomen gekapt worden, zodat daar ook weer aan verdiend kan worden?
.png)
oplichterij, geen emphatisch vermogen, starre houding, geen geld terug
Kan er een heel verhaal over houden, ook namens vrienden en kennissen maar laat ik dat jullie besparen. gewoon niet boeken en voor de huiseigenaren, niet plaatsen.
.png)
dhr
weg geld 30%%
Ook ik vind dat er heel wat mankeerd aan het boeken van een huisje bij natuurhuisje.
Ik had 30% betaald dit is ruim 480 euro maar heb het huisje afgezegt reden is dat wij beide tegen de 70 zitten en de vakantie hadden geboekt met nog twee anderen in de tijd dat er nog geen corona was.
De situatie is dus 100 % anders dan toen ik het huisje had geboekt .
Had verwacht dat ze daar ook naar zouden kijken maar eigelijk totaal geen begrip en kijken alleen naar hun regels die eigelijk niet eerlijk zijn.
Nu verwachten hun dat wij daar nog een huisje gaan huren no way.
Nu wel dus 30% procent kwijt dat is de 30% (ruim 480 euro)had verwacht dat ze ook na aanleiding een tegoed bon zouden geven zodat we het bedrag volgend jaar als korting konden gebruiken dit was veel eerlijker .
Ben nu blij dat ik de schade hebt beperkt door het afzeggen van de vakantie.
Ik raad iedereen dit ook te doen !!!!!!!!!
.png)
Corona maar niet thuis
Via Natuurhuisje.nl een vakantiehuisje (familiehuiskeutenberg) gereserveerd met 4 stellen. Door de Coronacrisis konden wij hier helaas niet naar toe. Verhuurder had geen alternatieve data want ging er zelf wonen. Wij kregen geen geld terug (€ 600) maar moesten midden in de Corona crisis toch maar komen. Natuurhuisje wilde niet bemiddelen en was niet bereid een ander huisje voor ons te reserveren op een andere datum. Dus geld kwijt. Via het platform van Natuurhuisje.nl kunnen dus diverse onbetrouwbare verhuurders hun huisje aanbieden.
.png)
Absoluut onbetrouwbaar
Heel slecht bedrijf. Geen zaken mee doen. Naar je geld kun je fluiten.
mijn review is verwijderd!
Ik huurde vorige week een huisje en omdat de werkelijkheid niet aan de beschrijving voldeed (de tuin grensde o.a. aan een drukbezochte parkeerplaats dus zowel rust als privacy was ver te zoeken) heb ik dit vermeld in mijn review. Die heeft er welgeteld 1 dag opgestaan en is daarna doodleuk verwijderd!! Ik vraag me af hoe vaak dit gebeurt, want dit betreffende huisje heeft verder alleen maar 5 sterren reviews en dat vind ik (nu ik weet hoe het huisje erbij ligt) niet echt realistisch. Wat een oplichterij. Ik ga hier niet meer boeken, want de reviews schetsen dus geen eerlijk beeld!